Saját KB bal
Saját KB jobb

Releváns vásárlói jellemzők az eredményes értékesítési csatornák kiépítéséhez

Azzal ma már a legtöbben tisztában vannak, hogy úgy érdemes meghatározni azokat a csatornákat, amelyen keresztül a vevőket el tudjuk érni, hogy előbb tisztába kerülünk azzal, pontosan mi jellemzi a közönségünket. 

De milyen információkkal tudjuk pontosítani a célzásainkat? Ebben a cikkben ezekhez adunk támpontokat, ezért ha webáruház tulajdonosaként olvasod ezeket a sorokat, akkor érdemes velünk tartani.

Melyek a legfontosabb vásárlói jellemzők?

A GrenT Média support támogatással segíti ügyfeleit abban, hogy a webáruházukban rejlő lehetőségeket a lehető legjobban kiaknázzák. Ez kiemelten fontos akkor, ha nem elégszünk meg azzal, hogy megnyitjuk a webshopot, s reménykedünk, hogy majd ránk találnak, és tőlünk vásárolnak, hanem valódi eredményeket szeretnénk látni és sikereket elérni.

Ahhoz, hogy megfelelően válasszuk azokat a csatornákat, amelyeken keresztül elérjük leendő ügyfeleinket, muszáj ismernünk őket. De melyek azok a vonások, amelyek segítenek eldönteni, hogy hogyan lehetünk sikeresek?

Az egyik fontos területet a demográfiával kapcsolatos adatok jelentik. Ide tartozik a leendő vagy meglévő vásárlóinknak az életkora, de a családi állapot, a nem, valamint a lakóhely is meghatározó. Ezen információk tükrében, már tudunk döntéseket hozni arról, hogy milyen preferenciákkal rendelkeznek az ügyfelek.

Lehetünk ennél is pontosabbak!

Nem érdemes leragadni ezen a ponton, hiszen más szempontokat is jó ötlet figyelembe venni. Ilyen az is, többek között, hogy milyen viselkedéssel jellemezhetők a vevők. Ide tartozik, hogy hogyan szeretnek vásárolni, hogy milyen termékek után érdeklődnek, illetve milyen költségkeretben gondolkodnak általában.

Egy lépéssel túlmutat ezen az, ha a pszichográfiai adatokat is tekintetbe vesszük. Ezek már olyan vonások, mint a szokás, az értékrend, az érdeklődési kör vagy a személyiségbeli jellemzők. Amennyiben még a technológiával kapcsolatos információk is rendelkezésünkre állnak, mint amilyen az például, hogy milyen elektronikus eszközöket szereznek be szívesen, még a termékkörünkre vonatkozó szempontokat is beépíthetünk a vállalkozásunk marketingjébe.

Hogyan alkalmazzuk az információkat?

A demográfiai adatokkal pontosan meghatározhatjuk azt, hogy mi jellemzi azokat az embereket, akiket el szeretnénk érni. Egyáltalán nem mindegy, hogy fiatalokhoz szólunk, vagy az idősebb és több keresettel rendelkező korosztályokat akarjuk megszólítani. A célközönséget ismerve mind az értékesítési csatornát, mind a kommunikáció módját precízen be tudjuk lőni.

A viselkedésről ismert információ is abban segít nekünk, hogy jobban megértsük, milyen elvárásai vannak az ügyfélkörünknek. Ennek megfelelően ugyanis sokkal finomabban tudjuk meghatározni azokat a paramétereket, amelyek megfelelnek a vásárlóknak, s így nagyobb valószínűséggel fognak venni is a kínálatunkból. Ha pedig még a pszichológiai jellemzőket is ismerjük, a vevőknek szánt üzeneteinkkel, illetve kampányainkkal is sokkal sikeresebbekké válhatunk.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...