Saját KB bal
Saját KB jobb

Maradj otthon, maradj mozgásban!

Hogyan őrizd meg kutyád edzettségét, mozgékonyságát, ha nem tudtok futtatóba, parkba járni eleget? Az alábbiakban segítünk, hogyan maradj mozgásban home office idején!

A koronavírus-járvány elleni óvintézkedések közül talán a legfontosabb, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk, hogy ne találkozzunk másokkal. A maradj otthon mozgalom kutyások körében is népszerű, a közösségi médiában kihívásokkal, tippekkel, trükkökkel segítjük egymást, hogy kutyáink számára megfelelő elfoglaltságot találhassunk. A szellemi aktivitás köztudottan sokkal fárasztóbb a kutyák számára, mint a fizikai, ezért ha nincs lehetőséged lemozgatni a kutyádat, okos ötlet mentális kihívások elé állítani.

Az egészség és a kondíció megőrzése szempontjából viszont fontos, hogy amennyire lehet, mozogjatok! Félreértés ne essék, nem buzdítunk senkit az otthona elhagyására, sőt, az alábbi tanácsokkal szeretnénk segíteni, hogy akár a négy fal között is tudjatok együtt mozogni.

Minden kutya (és gazdi) mozgásigénye más, de fontos, hogy az elhízás és a fizikai állapotromlás megelőzése érdekében minden nap mozogjunk és mozgassuk meg a kutyáinkat is.

Sétáljatok!

Az egészségügyi sétán felül szánj naponta kétszer negyedórát arra, hogy megsétáltasd a kutyádat – akár a szobában is. Ha van kertetek, az természetesen még jobb, mivel a friss levegő jótékonyan hat a szervezetre, de ha lakásban laksz, akkor is csatolj pórázt. Elsőre furcsának tűnhet, de ha belegondolsz, hogy egy átlagos munkába járós naphoz képest mennyivel kevesebbet mozogsz, mindjárt értelmet nyer az egész. Nem mellesleg a nyugodt környezetben tökéletesre csiszolhatod a laza pórázos séta technikátokat. “Séta” közben szellőztess, hallgass zenét vagy éppen élvezd a csendet. Esetleg végezz pár nyújtógyakorlatot, mély belégzést, hogy oldd a feszültséget magadban.

Lépcsőzzetek!

Ha kutyád jó kondiban van és nincsenek ízületi vagy gerincproblémái, akkor irány a lépcső! Nincs is jobb, mint egy társasházi lépcsősor, ha edzésről van szó! Maradj mozgásban házon belül! Mint minden új típusú edzésformát, a lépcsőzést is fokozatosan vezesd be, nehogy hirtelen megterhelő legyen. Bizonyos kutyafajták számára a lépcsőzés egyáltalán nem ajánlott, ezért hívd fel az állatorvosodat, mielőtt belevágnál.

Építs akadálypályát!

Ez egyébként gyerekekkel is remek móka! Ha kiestek az agility edzések, vagy éppen úgy érzed, hogy itt az ideje, hogy valami újba kezdjetek, építs otthon akadálypályát. Természetesen a legtöbbünknek nincs otthon egy sportcsarnoknyi műfüves szobája, szóval abból kell kihoznunk a legtöbbet, ami rendelkezésre áll. A seprűnyél, a felmosó és pár könyv vagy cipős doboz segítségével építhetsz akadályt. A szlalomhoz használj tejes vagy gyümölcsleves dobozt, esetleg konzerveket. Kúszónak egy nagy doboz is megteszi, ha levágod a két végét és egy kicsit megerősíted a bejáratot. Ha kisebb a kutyád, akkor tolj össze pár széket és takard le őket egy nagy takaróval, úgy, hogy egy alagutat képezz. Az akadályok építésénél figyelj a biztonságra!

Labdázzatok!

Lehet, hogy nem éppen a tágas, zöld mezőkre emlékeztet a nappalid mérete, egy kis labdázásra azonban a legtöbb lakásban akad hely. Ha félted a berendezést, teniszlabda helyett használj pompomot vagy egy összegyűrt zoknit.

Legyen az etetés móka, de ne pótcselekvés!

Ha csökken a fizikai aktivitás, akkor az egészséges testtömeg megőrzése érdekében fontos, hogy a kalóriákat is csökkentsd. A trükkök és feladatok tanítása során használt jutalomfalatokat számítsd bele a napi kalóriabevitelbe. Ha kedvenced hajlamos az elhízásra, akkor növeld a mozgásmennyiséget és/vagy csökkentsd a bevitt kalóriákat.


Bujdosó-Szalay Adél / Kutyabarát.hu
Forrás: marthastewart.com, yumove.com, pexels.
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...

Weboldalunk a felhasználói élmény növelése érdekében sütiket használ. Elfogadom Tovább olvasok