Saját KB bal
Saját KB jobb

Négy keréken a város felett – Kutyakocsi túra a Normafán

A kutyák idősödése érdekes dolog. Van, akinél egyik pillanatról a másikra történik, míg mások szépen, fokozatosan öregednek. Tatyi ez utóbbi csapatot erősíti, így már egy ideje fontolgattuk a kutyakocsi beszerzését. Szeretünk nagyokat sétálni, kirándulni, de ezt ő már nem minden esetben bírja, viszont azt sem viselné jól, ha otthon hagynánk.

A kutyakocsi ideális megoldás a sétákhoz, így bátran mehetünk akár 10 km-nél hosszabb távokat is – ráadásul a kocsi még a szendvicseket is elviszi. Egyetlen hátránya, hogy olyan útvonalakat kell találnunk, ahol a kocsi is elgurul, ráadásul lehetőleg nem túl meredeken, hiszen azért van súlya még kisebb kutyával is. Bár hazánkban a kutyakocsis túrázók csoportja egyelőre nem túl népes, annál támogatóbb. Mi is úgy kaptuk a tippet egy „járgányos”-tól, hogy a Normafára érdemes menni.

Korábbi itteni sétáinkból tudtam, hogy én is megtalálom a számításom, hiszen gyönyörű kilátás vár, másik kutyám, Otis is ismerkedhet és szaglászhat bőven a többi kutyussal, és Tatyinak is lesz nézelődnivaló. Így is lett. A Síháztól indultunk, a parkolóban hagytuk az autót, és a turistautak bőségétől hirtelen megdöbbenve először nem is tudtuk, merre induljunk. Rengeteg turistajelzés fut itt össze a Mária-úttól a zöld sáv jelzésig, de vannak kisebb körtúrák is.

Az egészséges négylábúakkal érkezőknek azt javaslom, hogy nézzenek meg egy turista térképet, és az alapján tervezzék a túrát. Míg a többi járgányos számára jó ötlet lehet a piros szív jelzésen elindulni. Ez a Normafa Kardióösvény jelölése, melyet elsősorban szív- és érrendszeri betegek egészségmegőrzése céljából alakítottak ki. Hasonlít a veresegyházi Szív útja ösvényre, melyet pár éve próbáltunk ki. A közös jellemzőjük, hogy viszonylag alacsony szintemelkedéssel lehet számolni, tehát kutyakocsi barát.

A Normafán három táv közül választhatunk, 3 és 5 km között. A piros szív jelzést követve végigmehetünk ezeken, de kedvünk szerint kibővíthetjük, ha hosszabb sétára vágyunk. További információt és térképet itt találhatunk: Normafa Kardióösvény.

A kirándulás végén ne feledkezzünk meg a megérdemelt rétesről vagy lángosról, amely éppúgy hozzátartozik a Normafa hangulatához, mint a szemkápráztató kilátás.

Normafa kilátás

Szalay Adél / Kutyabarát.hu
Forrás: saját és https://normafapark.hu/kardio-tanosveny; Kép: saját;