A jó szándék segített
Előző nap számoltunk be Fülöp, a vakvezető kutya és gazdája történetéről, miszerint egy fapados légitársaság nem engedte felszállni őket a repülőre, mert nem tölöttek ki egy dokumentumot időben. Nem is sikerült a géppel felszállniuk, azonban a történet szerencsére jóra fordult!
A WizzAir szabályzata alapján a segítő, terápiás kutya repülését 48 órával a felszállás előtt kell jelenteni a légitársaság felé, azonban sajnos ezt Máténak, Fülöp gazdájának nem sikerült megoldania, azaz ő próbálkozott, de mint kiderült ez nem volt elég.
Máté le is írta történetét (Fülöp naplója néven külön blogot vezet), ahol beszámol, hogy mi is történt velük aznap. Reméljük a viszontagságok ellenére már jól vannak!
„Elmesèlem mi történt ma pontosan.
Sikeresen átjutottunk a kapukon és egèszen addig gond nèlkül kísértem Gazdit, ameddig beszállásra került volna a sor. Itt elkérték az összes irtomat, ami a felszálláshoz szüksèges. Egy segítő kutya Gazdájànál ilyenkor magánál kell tartania a négylábú útlevelét, segítőkutya igazolványát, valamint eb oltási kiskönyvét, amibe benne kell lennie a különböző oltásoknak kutyadoki pecsét álltal.
A kedves hölgyek, akik odakísértek minket a felszàllóhelyhez kértek Gazditól egy olyan formanyomtatványt amit a wizzair angol nyelvű weboldaláról kellett volna letöltenünk.Igenám, de ez a papír, mint kiderült nem létezik, tehát nem tudtunk mit kitölteni!! A gépre nem tudtunk felmenni és az fel is szállt amíg intézkedtünk. A foglalásban jelezve lett, hogy segítő kutya kíván repülni Gazdájával. A szabàly úgy szól, hogy legkésőbb 48 órával jelezni kell a repülési társaságnak az igényt. 2 hónapnyi sikertelen telefonhívás után felvette a Wizzair ügyfélszolgàlatosa 4 napja a telefont és azt a választ kaptuk, hogy várnak minket a repülőtéren. A szabály szerint a segítőnek a Gazdi előtt kell a földön feküdnie, így az első sorba kell elhelyezni a segítő kutyával utazót, hogy a kutya elférjen. Ezt a helyet az ügyfélszolgálaton jelezték, hogy lefoglaltàk nekünk. Azonban amikor 7-kor idejöttünk reggel, széttárt karok fogadtak, mert nem történt meg a szék lefoglalása, így ezt ott helyben megtettük újra.
Igazából nem is a felszállással volt baj, felengedtek volna minket a repülőre, csak amint a mancsom angol földre ér , 4 hónapos karanténba helyeztek volna engem.
Mátém és barátaink őrült telefonálgatásba kezdtek és kétségbeesetten próbáltak valami megoldást találni. Elvittek minket egy szobába ahol hoszzú órát töltöttünk el. Folyamatosan kapcsolatot tartottunk az ott dolgozó munkatársakkal ( ezúton is szeretnénk megköszönni Mátéval a reptér, MALÉV dolgozóinak segítőkészségüket, hisz nem a reptér hibázott hanem a Wizzair). Leírtuk gondolatainkat egy naaagy sárga könyvbe, hogy nyoma maradjon az esetnek. Egy hölgy hosszas telefonálgatás után új jegyet adott nekünk, mert kiderült számukra is, hogy mi minden szükséges dokumentummal ott álltunk, amivel fel kellett volna engedniük a gépre. Így hát délben újra beadtuk a bőröndünket amibe mint kiszagoltam, jelenten benne vannak labdácskáim! A biztonsági kapun már tapasztaltan haladtunk át, az ott dolgozó emberek előre köszönve kérdezték, hogy “Maguk voltak már itt nem? “
Ahogy közeledtünk újra a nagy madárhoz kíváncsian vártam, hogy mit rejt a nagy ajtó ahova eddig nem mehettünk be.
Mostmár Londonból írok nektek! Biztonságban ideértünk!
Kutymorgós napot!
Fülöp”
Forrás: Fülöp naplója / Facebook
A WizzAir közleménye (2019. február 5.):
„A Wizz Air ma reggeli Budapest-London Luton járatára egyik utasunk egy kísérőkutyával érkezett. Az Egyesült Királyságban az Európai Unió más országaihoz képest szigorúbbak a rendelkezések, melyek az állatok behozatalát szabályozzák. Budapesti földi kiszolgáló partnerünk a kísérőkutya minden engedélyét és szükséges papírját alaposan megvizsgálta, nehogy egy esetlegesen hiányzó irat miatt visszafordítsák a látássérült utast és a kísérőkutyáját Londonból. Az iratok átvizsgálása a tervezettnél tovább tartott, így utasunk sajnos nem tudott elrepülni az eredetileg tervezett reggeli járattal. Az érintett utast és Fülöpöt (a kísérőkutyát) a légitársaság díjmentesen átfoglalta a következő Budapest-London Luton járatára, amellyel azóta el is repültek. A Wizz Air őszintén elnézést kér az okozott kellemetlenségért.”
Fotó: Fülöp naplója – Facebook
(Kutyabarát.hu)