Izommunka – Hogyan őrizzük meg a kutyánk izomzatának fittségét ősszel?

Az izommunka serkenti a vér- és nyirokkeringést, ezzel az egész szervezetre jó hatással van. Az izomzat fittsége rendkívül fontos a csontozat, az ízületek és a vázrendszer egészségének megőrzése szempontjából. Az erős, rugalmas izmok megfelelően tartják a vázrendszert, az ízületeket és a porcokat, ezért csökken a kopások, sérvek és elmozdulások esélye. A sérülések esélye is kisebb, ha a rugalmas izomzat folyamatosan edzésben van.

Testmozgás és izommunka

A testmozgás kulcsfontosságú a kutyák egészségének megőrzése és fenntartása szempontjából. Nagyon fontos, hogy felelős gazdiként megfelelő figyelmet fordítsunk erre, hiszen hosszútávon számos betegséget megelőzhetünk így.

izommunkaŐsszel az immunrendszer erősítése szempontjából is lényeges, hogy minél több időt töltsünk a friss levegőn. Becsüljük meg a napfényes órákat, és mozduljunk ki kutyánkkal együtt, amennyit csak tudunk! Igyekezzünk intenzívebb testmozgást választani: a laza séta helyett power walkingot vagy canicrosst, sík terep helyett hegyvidéken túrázzunk. A dinamikus kutyás sportokhoz az ősz ideális, hiszen ilyenkor nincs túl meleg, de még a szabadban űzhetők. Érdemes kipróbálni az agility-t, a frizbit vagy csak dobáljatok labdát a parkban! A puller is remek megoldás, ha az izommunka növelése a cél.

Mindig a kutya edzettségének, egészségi állapotának és korának megfelelő testmozgást válassz. Egy éves kor alatt és idős korban légy különösen óvatos.

Táplálkozás

A testmozgás mellet a jó izomzat alapvető feltétele a táplálkozás. Az vagy, amit megeszel – és ez az izmok esetében szó szerint értendő. A kutyák szervezete a bevitt tápanyagokat használja fel az izomzat felépítésére. Ha valamit nem viszel be, az nem tud beépülni. A másik aranyszabály a jóból is megárt a sok.

A túlsúly, az elhízás a kutyák körében is egyre elterjedtebb. A kutyád ezzel küzd, érdemes figyelmet fordítanod a problémára, hiszen az egészséges testsúly az aktívabb, boldogabb kutya titka. Ráadásul az optimális testsúly megőrzése segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri panaszok, keringési problémák, ízületi bántalmak, porckopás, cukorbetegség, sérvproblémák, légzőszervi megbetegedések és még számos fájdalmas betegség kialakulását.

Az eredményes izommunka és izomtömeg-építés kulcsa a bevitt tápanyagok minősége és mennyisége. Minél többet mozog, annál több energiát éget a kutyád. A táplálás terén vedd ezt figyelembe. Törekedj a tápláló, természetes étrendre, ha teheted, a feldolgozott élelmiszerek helyett friss étrendet kövess.

Étrendkiegészítők

Ősszel egyébként is szükség lehet az immunrendszer erősítésére. Vitaminkészítmények, étrend-kiegészítők vagy az étrend átalakítása mind szóba jöhet. Ha intenzíven mozogtok, akkor nem árthat a támogatás: a lazacolaj Omega-zsírsav-tartalma segít csökkenteni a stresszt, jó hatással van az idegrendszerre és az immunrendszerre. A kurkuma és a gyömbér hozzájárul az ízületek edzéséhez.

Izommunka és pihenés

izommunkaIzommunka után édes a pihenés. Az eredményes edzés feltétele, hogy az izmok pihentetésére is fordítsunk időt. Az intenzív edzések mellett heti legalább egy pihenőnapra van szükség. Illetve igény szerint, ha úgy látod, hogy a kutyád elfáradt, nehezebben mozog, iktass be pihenőt. A kutyáknak életkortól függően akár napi 20 óra pihenésre is szüksége lehet! Az edzésterv kialakításánál vedd figyelembe kutyád életkorát, általános erőnlétét és egészségi állapotát.


Szerző: Bujdosó-Szalay Adél / Kutyabarát.hu
Forrás: Dog Tipper
Képek: pexels.
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...