Saját KB bal
Saját KB jobb

Megsérült a látássegítő kutya mancsa a vonatlépcsőn

Hetekre elveszítette legfőbb segítőtársát a szegedi látássérült, Terhes Tamás, Jampi nevű kutyájának körmét leszakította a vonat lépcsője. Kiderült, egy ilyen balesetre – és a vakok segítésére – nehéz fölkészülni az állami vasúttársaságnál – írta meg a delmagyar.hu.

Pestről hazafelé tartott Terhes Tamás és felesége, mikor a vonatra felszállva segítőkutyája, Jampi hangosan felüvöltött. Tamás neje látta, hogy kutyájuk mancsa tiszta vér. Hívtak segítséget. A MÁV dolgozó pár perc alatt odament, lefotózta a történteket, és hozott egy elsősegély ládát, amellyel Tamásék nem boldogultak.

Tamás szerint, mikor segítséget kért az alkalmazottól, hogy eljusson az állatorvoshoz, ő azt mondta, hogy erre nincs lehetőségük. Így végül egy kutyabarát taxi vitte el.

Jampi jobb mellső lábán szinte teljesen leszakadt a körme, így azt amputálni kellett. Hetekre kiesett a munkából, nem tudta kísérni gazdáját, aki egész idáig csakis kutyájával ment mindenhova, így nem tanult meg bottal közlekedni.

A látássérült szegedi férfi azóta járt a MÁV-igazgatóságon, intézkedett a vasúttársaság biztosítójánál, és június 11-én levelet kapott a MÁV-tól. Az áll benne, a cég alkalmazottai nem látták magát a balesetet, de megállapították, hogy éles, kiálló tárgy, ami a sérülést szerintük okozhatta volna, nem volt. Arra kérik a gazdát, két tanú hitelt érdemlő igazolását csatolja, és még egyszer, pontosan írja le, milyen összegű kár érte.

Tamás szerzett igazolást az állatorvostól, amely szerint Jampi nem vágott, hanem szakított sérülést szenvedett. Reméli, hogy az ő esetükből tanulva a vasúttársaság végre lecseréli a veszélyes rácsos lépcsőket. Hiszen egy nagytestű kutyát az ember nehezen emel fel a vonatra, pláne, ha az illető még látássérült is – pedig a helyszínen ezt javasolták neki megoldásként. Pedig ez nem az.

A MÁV szóvivője azt javasolja, hogy a látássérültek vegyenek maguk mellé kísérőt, hiszen a vasúttársaság személyi segítséget nem tud biztosítani a helyszínen, aki segít a le- és felszállásban.

Az esélyegyenlőségi törvény lényege elvileg az, hogy önálló életet és akadálymentes szolgáltatásokat biztosítson a hátránnyal élők számára is, a segítő kutya jelenlétével pedig már gondoskodott a rászoruló ember a kíséretről, amit a MÁV javasol. A fővárosi és a kisvárosi állomásokon pedig még rosszabb a helyzet. 

 

Cikkajánlónk:

100 látássérült emberre sem jut egyetlen vakvezető kutya az országban

Odacsukta a vak férfi bokáját egy szegedi buszvezető

521 hivatásos négylábú segít az országban

Menjünk nyaralni kutyával – de mivel?

Kutyánk szeme világa

 

 

(Kutyabarát.hu)

Forrás: délmagyar
Fotó: Frank Yvette
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...