Saját KB bal
Saját KB jobb

Kiránduljunk kutyával! – Miskolc

Miskolc Észak-Magyarország legnagyobb városa, Borsod-Abaúj-Zemplén megye székhelye. A szocializmus idején, mint iparváros híresült el, a diósgyőri vasgyár füstje átmenetileg elhomályosította a várat és a Miskolcot körülvevő gyönyörű természeti környezetet, de szerencsére ma már teljes pompájában gyönyörködhetünk a borsodi tájban, jól kiépített tanösvényeken és túraútvonalakon fedezhetjük fel kutyánkkal együtt a Bükk gazdag erdőit és csodás hegycsúcsait.

A Miskolc környéki kirándulás azoknak is ígér kihívásokat, akik rutinos túrázók, szeretik a nagyobb szintkülönbségeket és a változatos emelkedőket, de a kisgyermekes családoknak és/vagy kényelmesebb sétákhoz szokott városi ebeknek is van megfelelő lehetőség egy erdei sétára.

kutyabarat kutyabarát

Miskolcra érkezésünkkor talán meglepő lehet, hogy a városban számos „kapu” elnevezésű utcát találunk, ez a helyi különlegesség annak köszönhető, hogy régen Miskolcot körben sáncrendszer védte, és csak vámszedőpontokkal kiépült kapukon lehetett bejutni a városba. Az eredetileg 34 kapuból még a XX. század elején is több mint húsz üzemelt, majd a város terjeszkedésével, fejlődésével párhuzamosan ezek is megszűntek. Ma a Győri, Szentpéteri, Zsolcai és Csabai kapu elnevezések őrzik a történelem emlékét.

Ha nem jártunk még Miskolcon, érdemes egy rövid városnézést is beiktatnunk a programba. A Piac (Széchenyi) utcán sétálgatva szépen felújított épületek látványában, kellemes belvárosi hangulatban lehet részünk.  A belvárosban találjuk még a Miskolci Nemzeti Színház épületét, jellegzetes homlokzatával az Erdészeti Palota épülete a Deák tér összképének meghatározó eleme. Látogassunk el Mancs, a hős miskolci speciális mentőkutya szobrához is.

Miskolc megismerése mellett a környező vidék is rengeteg látnivalót tartogat. Az ipartörténet iránt érdeklődőknek az Újmassai őskohó valódi gyöngyszem: Európában mindössze három hasonló ipari műemlék található. A négylábúakkal is látogatható őskohó és a mellette található Massa Múzeum autóval is megközelíthető, de a Garadna festői völgyében túrázva is elérhető. Lillafüred önmagában is megér egy sétát, de a közelben található Anna-barlangot is megnézhetjük.

kutyabarat kutyabarat

Ha sportosabb túrára vágyunk, a Szinva tanösvény bejárását javasolnám, mivel itt a szintemelkedések és a kilátópontok szépsége hegyvidéki élményt ad. A Herman Ottó emlékparktól indul a túra, majd a piros sáv jelzést kell követnünk. A Molnár szikláról fantasztikus kilátás tárul elénk, majd a piros négyzet jelzésre térve a Szeleta-barlanghoz jutunk, a Szeleta-tetőről pedig szintén megcsodálhatjuk a Bükk erdőségeit, vonulatait. Ha ezek után a Hámori-tó irányába indulunk, Lillafüred közelében kötünk ki, ahonnan tovább indulhatunk a környék felfedezésére, vagy megpihenhetünk és falatozhatunk a pisztrángsütőben. A nap végeztével kisvasúttal térhetünk vissza Miskolcra.