Többet költünk a kutyánk karácsonyi ajándékára, mint a szüleinkére?

Az állattartók számára a karácsonyi időszak régebben azt jelentette, hogy a csokoládét távol tartják a kutyától, és megpróbálják megakadályozni, a kutya felborítsa a karácsonyfát. Mostanában azonban inkább azzal vagyunk elfoglalva, hogy segítsünk kedvenceinknek nyitogatni az adventi naptár ablakait. És persze, azon gondolkozunk, hogy milyen meglepetés kerüljön a kutyánk számára a fa alá.

A Covid-járvány óta úgy tűnik, hogy a kutyusokat jobban elkényeztetik, a macskákat pedig jobban ellátják, különösen az ünnepi időszakban. A Kantar kiskereskedelmi elemzői szerint a 2022. karácsonyáig tartó nyolc hétben a kedvtelésből tartott állatokra fordított kiadások 12%-kal nőttek a 2021-es adatokhoz képest. – számol be a gazdasági mutatókról a The Guardian.

Kathryn Imrie, a Pets at Home fogyasztói igazgatója szerint: „A háziállatok a család szeretett tagjai, és a tulajdonosok a nagyobb ünnepeken, például karácsonykor, Halloweenkor, Valentin-napon és húsvétkor ajándékokkal kedveskednek nekik. A trend nem mutatja a lassulás jeleit”. Az Egyesült Királyságban a Halloweeni kiskereskedelmi eladások 18%-kal nőttek az előző évhez képest.

Bár sajnos a megélhetési válság miatt egyesek kénytelenek lemondani háziállataikról, a piac még mindig virágzik. A kiskereskedők és a gyártók egyre több terméket dobnak piacra, amiket megvehetünk a kutyánk számára. Az ajándékkosaraktól a karácsonyi üdvözlőlapokig mindent kínálnak.

A kutyák több ajándékot kapnak, mint a macskák. A Pets at Home eddig 500 000 kutyajátékot adott el, szemben a 20 000 macskajátékkal. 30 font értékű, kutyáknak szánt, játékokat és finomságokat tartalmazó adventi naptárjuk pedig mindössze három nap alatt fogyott el. A John Lewis weboldalán is elfogyott az összes kutyás adventi naptár.

Talán nem is csak arról van szó, hogy a kedvenceket családtagként kezelik. Talán még a családtagok között is kiemelt szerep jut nekik. A Pets at Home vásárlói körében végzett felmérés eredményei szerint legalábbis erről lehet szó. A megkérdezettek egynegyede ugyanannyit, vagy többet tervez költeni háziállatára, mint gyermekeire vagy partnerére, míg egyharmaduk ugyanannyit, mint szüleire.

Ez nem újdonság, mondja Matt Piner, a GlobalData kiskereskedelmi szakértője. „Talán 10-15 évvel ezelőtt készítettünk egy felmérést, és azt találtuk, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel csökkentik a nagyszüleikre fordított kiadásaikat, mint a háziállataikra. Az emberek nagyon komolyan veszik a háziállataikat” – mondja.


Szalay Adél / Kutyabarát.hu
Forrás: https://www.theguardian.com/money/2023/dec/02/yappy-christmas-santa-presents-pets-advent-calendars-cats-dogs-gifts; Photo by cottonbro studio: https://www.pexels.com/photo/women-carrying-dog-3171711/
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...