Saját KB bal
Saját KB jobb

Hogyan lehet a leghatékonyabb az új munkaerő keresése?

Minden megürült álláshely egy új lehetőség a cég életében, hiszen egy új munkavállaló érkezése felpezsdítheti a munkahelyi légkört, de magában hordoz sok-sok bizonytalanságot is, főként, ha elhúzódik az álláshely betöltésének időpontja. 

A vállalkozás érdeke az, hogy minél hamarabb megtalálja a megfelelő munkavállalót, ezáltal a többi kolléga plusz terhelése megszűnjön. Ideális munkaerőt találni azonban nem könnyű, cikkünkben bemutatjuk, min múlhat a projekt sikeres lebonyolítása.

Az álláshirdetés célba érése

A cég első feladata, hogy az álláshirdetést úgy fogalmazza meg, hogy arra a valóban alkalmas jelöltek jelentkezzenek, a második feladat pedig, hogy a http://itnav.hu/allasoldalak/allasoldalaink-listaja/ alapján meghatározzák, hogy a hirdetés hol jelenjen meg. 

Mindkét feladat hozzáértést igényel, ha a vállalatnál külön HR osztály működik, akkor ezzel nagy valószínűség szerint nem lesz probléma, bár gyakran sikerül nem teljesen releváns hirdetéseket is alkotni.

Az álláshirdetés tartalma

Ahhoz, hogy a leendő munkavállalók minél gyorsabban megtalálják a hirdetést, már a címsorba be kell írni a pozíció megnevezését, ez alapján ugyanis a keresők is könnyebben megjelenítik. A bevezetőben azonban ezt már nem szükséges megismételni, hanem érdemes a lényegre térni.

Fontos, hogy a lehető legpontosabban fogalmazzuk meg a leendő munkavállaló feladatkörét és az elvárásainkat, ezáltal már egy komoly szűrőt tudunk betenni, hiszen, ha megjelöljük az elvárt végzettséget és tapasztalatot, akkor annak megfelelő önéletrajzokat fogunk kapni.

Ne halmozzunk munkaköröket! Persze nagyon hasznos, ha a jelölt sok mindenhez ért és sokféle feladatra alkalmas, de ne akarjunk egyszerre 3-4 pozíciót egyetlen emberrel betölteni. Ez nem hogy nem fog sikerülni, de a rengeteg elvárás elriasztja a hirdetés olvasóját is, így eleve sokkal kevesebb jelentkező fog pályázni az állásra.

A hirdetés megjelenése

Az álláskeresők leggyakrabban a település nevét és az “állás” vagy “munka” szót írják a keresőbe, ezért olyan oldalon hirdessünk, ami az adott régióra összpontosít. Ezzel nagyobb eséllyel találjuk meg azt a munkavállalót, aki a közelben lakik. 

Válasszunk kiemelt hirdetési lehetőséget, ez ugyanis általában a találati lista elején jeleníti meg ajánlatunkat, ezáltal nem kell az embereknek legörgetniük az oldal aljára, hogy megtalálják, esetleg a következő oldalakra lapozni, hanem azonnal szembetűnő lesz számukra.

Az állásportálok akciós ajánlatait is érdemes megismerni, az üzleti csomagokban gyakran több oldalon is megjelenítik ajánlatunkat és a webes találatok mellett más platformról is találhatunk jelentkezőket.

A megüresedett álláshely betöltése anyagi érdeke is a cégnek, a kieső munkatárs feladatait ugyanis a többieknek kell elvégezniük, ezáltal csökken a hatékonyságuk, csúszhatnak a teljesítések és a megrendelések visszamondására is sor kerülhet. Éppen ezért mindenképpen olyan helyen hirdessünk, ami a legnagyobb eséllyel biztosítja az új munkavállaló megtalálását.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...