Saját KB bal
Saját KB jobb

Nem szabad spórolni a dízelmotor alkatrészei esetében

Rengeteg olyan autóalkatrész van, amelynek a minősége kifejezetten fontos a megfelelő mindennapos használat érdekében. Ehhez arra van szükség, hogy mindig a megfelelő helyen nézessük át az autót, valamint ne a spórolás legyen a fő szempont, ha új alkatrészt kell vásárolni és beépíteni.

Válasszuk a minőségi karbantartást!

Nem célszerű fukarkodni a dízelüzemű járművek alkatrészeinek, például a dízelüzemű szűrők és adagolók kiválasztásakor. A beszerelésben és karbantartásban tudnak segíteni az olyan minőségi műhelyek, mint a profi Dubnicz autószerviz

A motorok ma már nem kopnak olyan gyorsan, mint évtizedekkel ezelőtt. Például a fáradt olajban ritkábban fordul elő fémszennyeződés. Persze, az egyszerű sebváltó olajok számos hatékonyságnövelő adalékot tartalmaznak, de a különböző kémiai szennyeződések, üledékek és leülepedett részecskék, valamint idegen molekulák gyakoriak, és ezek is indokolják a jó minőségű olajszűrő használatát. A legjobb márkák az alábbiak jelenleg a piacon: a Bosch, a Coopersfiaam, a Delphi, a Mahle Knecht és a Mann Hummel, hiszen ezek hosszabb élettartamot biztosítanak.

A dízelmotor üzembentartása

A motorkézikönyvek gyakran 50 000 km-es csereintervallumot írnak elő, de a flottaüzemeltetők ezt ritkán tartják be. Célszerű legalább minden olajcserénél a gázolajszűrőt is leváltani. Nagyjából 15-20 000 km-enként vagy legalább évente egyszer, ha nem vezetünk annyit. Ha nem ellenőrzik, a szennyeződés először az porlasztócsúcsok meghibásodását, majd az injektor és a motor tönkremenetelét okozhatja. 

A tudatos karbantartás nagyszerű befektetés egy gázolajszűrőbe. Használt autó vásárlásakor a szerelő pontosan meg tudja állapítani az eszköz állapotából, hogy mennyire ápolták az autót. A szűrőből kijövő olaj színe, viszkozitása, sűrűsége, állaga és minősége jelezheti a motor meghibásodását. Ha az iszapos olajszűrőt csak erővel, deformálva lehet eltávolítani, akkor az autó lerobbant, és elhanyagolták a gondozást és karbantartást.

Ha az olajszűrőt nem cserélték ki időben, aminek következtében új adagolót és motort kellett vásárolni, akkor fájhat a fejünk: ha BMW-hez, Opelhez vagy Land Roverhez Bosch rotációs elosztó kell, akkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Az értékes alkatrészek 600-700 ezer forintba kerülnek, de Audinál és Volkswagennél valószínűleg 100 ezer forinttal olcsóbban is megúszhatjuk.

A rendszeres karbantartás kifejezetten fontos

Nemcsak a minőségi alkatrészekre kell odafigyelni, hanem arra is, hogy rendszeresen lássa szakember az egész járművet. Ez nemcsak a dízelmotor és egyes elemei érdekében fontos, hanem az autó teljes élettartama miatt is. Sokat spórolhatunk azzal, ha negyedévente vagy legalább szezonváltások során átnézetjük a teljes járművet. A legjobban azzal csökkenthetjük a költségeket, ha a problémák nagy részét megelőzzük és tudatosan karbantartjuk az autót.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...