Tényleg lehetséges műanyag palackból gumiabroncsot gyártani?
Manapság nagyon nagy szerepe van az olyan módszereknek, amelyek segítenek enyhíteni a környezetünkre, a természetre nehezedő nyomást. Egyre jobban háttérbe szorulnak az olyan technológiák és nyersanyagok, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a környezetszennyezéshez, valamint a vásárlók, fogyasztók elvárásai is ebbe az irányba tolódnak.
A Continental megmutatta az új irányt
Ma már rengeteg innovatív ötlettel találkozhatunk a piacon, ami azt eredményezi, hogy a kínálat hatalmas. Elég megnézni egy gumiabroncsokra specializált oldal felhozatalát, mint például a Gumiflex kisteher gumiabroncsait, ahol számtalan megoldással találkozhatunk. A nagy kínálat annak is köszönhető, hogy a gumiabroncsgyártók folyamatosan fejlesztenek a technológián. Nemcsak autókból érkeznek új modellek, hanem az autógumikból is. A környezettudatos gondolkodás már ide is betette a lábát, aminek köszönhetően a Continental elkezdett kísérletezni a műanyag palackból készült gumiabroncsokkal.
A PET-palackból állítják elő az újrahasznosított poliészterfonalat, ami az alapanyaga ezeknek az új gumiknak. Ebből sokkal nagyobb teljesítményű anyagot lehet előállítani, ami elsőként a Continental a PremiumContact 6 és EcoContact 6 nyári gumiszettjében található meg, továbbá a négy évszakos, AllSeasonContact abroncsaiban is fellelhető.
Ennek köszönhetően ezekben a gumikban teljesen kiváltásra kerül a hagyományos poliészter, és sokkal zöldebb megoldást lehet alkalmazni. A számokat nézve egy teljes, négydarabos szabványos személygépkocsiabroncs-készlethez összességében 40 darab újrahasznosított PET-palackot fognak felhasználni, ami azt jelenti, hogy kerekenként 10 darabra van szükség.
Honnan kerül beszerzésre a PET-palack?
Fontos kiemelni, hogy a technológiához használt műanyag palackokat szigorúan olyan régiókból szerzik be, ahol nincs működő, zárt rendszerű újrahasznosítás. Ezzel is csökkentve a környezetünkre nehezedő nyomást, mivel a jelenleg is működő, zárt rendszerű újrahasznosítók megmaradnak a többi ipari szegmensnek.
A folyamat során a palackokat szétválogatják, miután eltávolították róluk a kupakokat, és megkezdődik a mechanikai tisztítás. Ezt követi a gépi aprítás, aminek köszönhetően először granulátum készül, majd ebből lesz a sodort poliészterfonal.
Miért előnyösebb az újrahasznosított műanyagot választani?
A Continental és sok más gyártó is intenzíven kutat olyan alternatív megoldások után, amelyekkel csökkenthetik az ökológiai lábnyomukat és sokkal zöldebb módszereket dolgozhatnak ki. A műanyag textilszálak elnyelik a gumi belső nyomásából eredő erőket, nagy terhelés és magas hőmérséklet mellett is megtartják méretstabilitásukat. Az új megoldások már elérhetőek, nekünk nincs más dolgunk, mint élni velük.
(x)