Saját KB bal
Saját KB jobb

A mérhető vállalati belső kommunikáció jelentősége

A vállalatvezetők döntő többsége megfelelőnek gondolja a belső kommunikációt, mérés és dokumentálás hiányában is. Nem beszélve arról, hogy még mindig jelentős azoknak a cégeknek a száma, ahol az információáramlás nem digitális módszerekkel történik. 

Önámítás a menedzsment részéről

A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot közös kutatása rámutatott arra, hogy nagyon sokan még mindig nem elég nyitottak a belső kommunikáció digitalizációjával kapcsolatban. A legtöbben úgy vélik, hogy az információk torzulásmentesek, és hatékonyan célba érnek, miközben nincsenek dokumentálva. A cégvezetők java nem invesztál eleget az efféle irányú fejlesztésekbe. Annyit azonban elismernek, hogy a nem helyben lévő kollégákat nehezebb elérni. 

A CHEQ belső kommunikációs rendszer megoldásai által viszont egy mérhető, irányított információáramlás biztosítható, amely jóval hatékonyabb. Ezáltal növelhető a dolgozói elégedettség, és ez hatással lenne a teljesítményre is. Egy vállalat iránt elkötelezett munkavállaló sokkal produktívabb módon tesz a cégben kitűzött célok elérése érdekében. 

Az említett felmérés során fény derült arra is, hogy elégedettebbek és eredményesebbek azok az irodai dolgozók, akik rendszeresen vezetői kommunikáció mellett végzik a munkájukat. 

A kutatás meglepő eredményei 

2020 nyarán a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet és a Talk-A-Bot közösen felmérést kezdeményezett 100 vezető körében, aminek célja, hogy megismerjük a vállalati kommunikációval kapcsolatos vélekedésüket, illetve képet kapjunk az alkalmazásának körülményeit illetően.

A cégvezetők többsége pozitív választ adott a belső kommunikáció kapcsán, úgy gondolják, hogy torzulásmentes, noha nincs a háttérben megfelelő informatikai rendszer, mellyel megoldott lenne a mérés. Annak ellenére, hogy nem elég nyitottak a digitalizáció felé, tisztában vannak azzal, hogy mennyire fontos egy vállalat életében a hatékony belső információáramlás. Sőt a megvalósítás nem is igényelne extra ráfordítást. 

Vegyük például a pandémia időszakát, amikor a home office szerepe is felértékelődött, mégsem voltak kellőképpen felkészülve a legfontosabb lépésekre. Pedig egy efféle helyzetben elengedhetetlen a mérhető és irányított információcsere. 

A vezetők hatékonynak érzik a kommunikációs megoldásaikat, de ez kizárólag az irodai dolgozókra vonatkozik. A nem irodai kollégákat sok esetben még mindig személyesen informálják, plusz faliújsági értesítőkkel és e-mailek útján. 

A sikeres jövő kulcsa a digitalizációban rejlik

Ahogyan a vészhelyzet is megmutatta, nagyon fontos a tervezés. Ahhoz, hogy a váratlan helyzeteket akadálytalanul megoldhassuk, érdemes kihasználni a digitális csatornák nyújtotta lehetőségeket. Általuk helyszíntől, időtől függetlenül biztosítható az információáramlás. A változások hatékony kezelésének legjobb módja az, ha nyitottak maradunk az újra, és alkalmazkodunk a technika fejlődése mentén.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...