KB120x600bal
Saját KB jobb

A motiváció fenntartható előre kitűzött célok segítségével!

Nem csak a munka világában, a testedzés területén is szükséges bizonyos célokat kitűzni annak érdekében, hogy ne fogyjon el a lelkesedésed, megmaradjon motivációd, és minden egyes nap megújult erővel tudd elkezdeni a gyakorlatot. Az egyéni és a csapatsportban egyaránt kell rendelkezned célokkal – abban az esetben, ha csak hobbi szinten végzed és akkor is, ha versenysportoló vagy, hiszen mindig megvannak azok az állomások, amelyeket teljesítened kell a fejlődés és a teljesítményed növelése érdekében.

Ezen célállomások elérése érdekében van néhány olyan szempont, amit szem előtt kell tartanod ahhoz, hogy sikeres legyél. Azonban nem csak az edzés, hanem a táplálkozás területén is érdemes elérendő állomásokat meghatároznod a teljesség érdekében.

Milyen tényezőket tarts szem előtt?

Az első és legfontosabb pont, hogy ne téveszd szem elől a célodat egyetlen pillanatra sem. Legyenek rövid és hosszú távú céljaid egyaránt, hiszen az utad kisebb, egymást követő lépcsőfokokból épül fel, amelyek teljesítésével érhetsz a csúcsra. Ünnepelj meg minden egyes részcélt, amennyiben túlhaladtál rajta, de sose engedd, hogy fejedbe szálljon a dicsőség és megfeledkezz a végső célodról. Különböző könyvek segíthetnek a motiváció fenntartásában és közvetett módon a célod elérésében is.

Sok esetben hajlamosak vagyunk megelégedni és nyugodtan hátradőlni, de így sajnos nem fogsz közelebb kerülni a végcélhoz. Ellenkező esetben lehet, hogy sosem érzed az elégedettség érzését, és mindig többet és többet akarsz elérni. Ez sem egészséges viselkedésforma, hiszen túlhajszolhatod magad, amely testi és mentális fáradtsághoz vezethet. A kőkemény akarat és az elhatározottság sokat segíthet a folyamat véghezvitelében. 

Hogyan érheted el céljaidat?

Próbálj meg úrrá lenni a mindennapok okozta stresszhelyzeteken, és találj egy minél ideálisabb módszert az azzal való megbirkózásra. Stresszes szituációban az elme sok esetben kompenzálni akar, így olyan megoldásokat kínál, amelyeknek azonnali jutalomértéke van. Így hajlamosak vagyunk egy “szabadnappal” vagy “csalónappal” kompenzálni a megpróbáltatásokat és kényeztetni önmagunkat – hiszen megérdemeljük. Azonban mindig légy tudatában ennek a trükknek és ne hagyd, hogy tudatalattid átvegye az uralmat. Vedd kezedbe az irányítást, és próbáld meg helyesen kezelni ezeket a szituációkat. Ne csak a mentális egészséged kerüljön előtérbe, hanem a testi is, és próbálj meg minél tudatosabban étkezni. 

Tudom, már biztosan sokszor hallottad ezt a megjegyzést és lehet, hogy nem tudod, hogy hogyan kezdj hozzá. Elsősorban vizsgálj meg minden élelmiszert, amit megvásárolsz. Lehet, hogy fél órával többet fogsz tölteni a bevásárlóközpontban, azonban egy idő után már nem szükséges átnyálaznod minden leírást. Ez az apró odafigyelés meghosszabbíthatja életedet és hosszú távon olyan “mellékhatásokkal” kecsegtethet, amelyeknek köszönhetően sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...