Saját KB bal
Saját KB jobb

Amiért érdemes mesét olvasni az iskolás gyerkőcnek is

A mesélésnek amellett, hogy szórakoztat, számos fejlesztő hatása van. Így a szülők örömmel mesélnek csemetéiknek, legyen az csecsemő vagy óvodáskorú. De mi a helyzet a már olvasni tudó iskolás gyerekkel? Neki is szüksége van a felolvasásra vagy alkalmanként az esti mesére? A válasz egyszerű: igen! Elmondjuk, miért!

Gyakorlás teszi a mestert!

Bár vannak gyerekek, akik már az óvodában is képesek leírni saját nevüket, esetleg néhány szót el is tudnak olvasni, mégis az iskola az, ahol megtanítják őket ténylegesen írni és olvasni. Ahhoz pedig, hogy ez még gördülékenyebben menjen, rengeteget kell gyakorolni. Ebben segítségükre lehetnek a rövid, egyszerű történetek, könyvecskék. Ilyenkor gyakran felmerül a szülőkben a kérdés, hogy hagyják a gyermeket gyakorolni, vagy inkább olvassanak neki fel?

Remek közös időtöltés

Ha a meseolvasás eddig egy kedvenc közös időtöltés volt, akkor az iskolába lépve se hagyjunk fel ezzel a jó kis programmal. Ugyanis ha csak egy kis időre is, de jó kiszakadni a mindennapos problémák hálójából és néhány stresszmentes percet eltölteni gyermekünkkel. Itt pedig nem számít, hogy gyermekünk bölcsis, óvodás vagy épp már olvasni tudó iskolás.

Emellett a közösen eltöltött, vidám pillanatok erősítik a szülő-gyermek kapcsolatot, ami pedig később a kamaszkorban nagy segítségünkre lehet. Nézz körül a Játékligetnél kapható mesekönyvek között, óriási kínálat vár!

Minden életkorban fejlesztő hatású

A jó előadó a mesélés közben hangjával, hangerejével, hangsúlyozással és mimikájával éri el a minél jobb és megnyerőbb történetmesélést azért, hogy a hallgató számára igazi élmény és varázslat legyen a mesehallgatás.

De amellett, hogy a mesehallgatás igazi varázslat és már magában fejlesztő hatású, a gyermeket bevonva még jobb eredményeket érhetünk el. Ugyanis a közös élmény mellett megtanulja helyesen kiejteni a szavakat, fejlődik a szókincse, a párbeszédek olvasásával pedig egyre jobban fog menni neki a hangsúlyozás.

A közös meseolvasást pedig követheti beszélgetés, amelynek során elmondhatja érzéseit, gondolatait, véleményét az olvasottakról. Ez pedig mind segíti a szövegértés és a fogalmazás fejlesztését.

Az olvasás váljon a mindennapok részévé!

Bár az iskolások mindennapjaiba sokkal nehezebb beiktatni egy-egy mesedélutánt, hiszen a házi feladat megoldása mellett ebben az életkorban nagy szerepet kapnak a különféle okoskütyük, mégis törekedjünk a lehetőségek megteremtésére.

Amennyiben nem szeretnénk, hogy a közös mesedélután elmaradjon, érdemes kialakítani a gyermek számára egy napirendet. Így nem kell amiatt aggódnunk, hogy a gyerek egész nap a telefont bújja, ráadásul közösen tölthetünk egy kis időt. Ha pedig okosan csináljuk, a gyermek megszereti az olvasást, ami a későbbiekben nagy hasznára fog válni.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...