Saját KB bal
Saját KB jobb

A zöld ételek miért kevésbé népszerűek?

Ha etettél már kisgyermeket, nem lep meg, hogy a zöld színű ételeket zsigerből elutasítják. Valamiért ez felnőttkorban is így marad az emberek többségével, pedig a zöld színű ételek rengeteg jótékony hatással rendelkeznek a szervezetünkre nézve. Ismerjük meg őket kicsit részletesebben!

Honnan ered az előítélet?

Jellemzően az emberek azt vallják, hogy ami zöld, az nem lehet finom. Az, hogy ez miért van így, arról lehetne vitatkozni, de azért azt kijelenthetjük, hogy az óvodai és iskolai közétkeztetés erősen befolyásolja az élményeket. Hiszen elég, ha annyit mondunk, hogy spenót vagy sóska, amit merőben máshogy készítenek, mint ahogy azt az ember otthon csinálja. Nem biztos, hogy nem finomak, de a többség nem rajong ezekért az ételekért. 

Éppen ezért, ahogy felnő az ember, fejben át kell állítania magát, hiszen rengeteg jótékony vitamint és rostot tartalmaznak a zöld ételek. Klorofill, a natúr tápanyagok, a zöld, tiszta természetes levelek, és persze vannak zöld gyümölcsök is… ugye, hogy csupa-csupa előny?

Hogyan fogyassz zöldet, hogy finom legyen?

Vannak, akik nyersen, magában nem igazán tudják megenni a zöld ételeket, így nekik jó lehet, ha reggel, turmixban fogyasztják kiegészítő formában, hiszen így is megmarad a jótékony hatásuk, nem veszítenek a vitamintartalmukból.

Fontos, hogy némely esetben a hőkezelés elpusztítja a vitaminokat, legyen az főzés vagy párolás. Ez főként a vízben oldódó vitaminokra igaz, mint amilyenek a B-, C-, E-vitaminok. Ha pedig zsírban sütjük a zöldségeket, amik zsírban oldódó vitaminokat tartalmaznak (A-, D-, E-, K-), akkor azok a vitaminok mennyisége csökken bennük. 

Ezzel szemben vannak olyan anyagok, amik hőkezelés hatására erősödnek az adott zöldségben és gyümölcsben.

Míg a brokkoli nyersen az igazi, mivel úgy van a legnagyobb vitamintartalma, addig a spenót például főve 35 százalékkal több kalciumot tartalmaz.

A támogatás fontossága

Ahogy minden másban, úgy az életmódváltásban is rendkívül fontos a környezet támogatása, ami nélkül jelentősen nehezebb az elhatározás betartása. Éppen ezért, hogy elkerüljük a szánakozó, együttérző tekinteteket, beszéljünk erről a hozzátartozóinkkal, hogy ezeket mellőzék, sőt, inkább legyenek nyitottak, és kóstolják meg az általunk készített ételeket, italokat, turmixokat. Ha ez nem lehetséges, akkor is keressünk megoldást a problémára, mert egyáltalán nem ispiráló, ha a fenti reakciókkal kell találkoznunk, ha egyszer elhatároztuk magunkat. 

Ha egészséges összetevőket keresel, esetleg tisztában vagy azzal, hogy hogyan hat a szervezetedre a búzafűlé és a spirulina, akkor keresd a Magzsola oldalát, ahol mindent megtalálsz ahhoz, hogy egészségesen élhess! Ne hagyd, hogy eltántorítsanak a célodtól, ha egyszer eltökélted magad!

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...

Weboldalunk a felhasználói élmény növelése érdekében sütiket használ. Elfogadom Tovább olvasok