Sokkoló plakátok a legnagyobb márkák környezetkárosításáról
A reklámokat egy lengyel művész készítette, hogy felhívja a figyelmet a legnagyobb vállalatok felelősségére.
Igor Dobrowolski lengyel művész arra szerette volna felhívni az emberek figyelmét, hogy az olyan mamutvállalatok, mint a Nestlé vagy az Unilever milyen mennyiségű egyszer használatos műanyaggal szórják tele a világot és milyen károkat okoznak ezzel az ökoszisztémában. Mindeközben azt hirdetik, hogy az újrahasznosítással megoldják ezt a problémát.
Az újrahasznosítás nem oldja meg ezt a problémát és ezt mindenki tudja, aki nyitott szemmel jár. Az egyedüli megoldás az egyszer használatos műanyagok elhagyása és helyettesítése. A mindennapi életünkhöz ezek a termékek oly módon hozzá tartoznak, hogy szinte észre sem vesszük a felesleges műanyagot, abba pedig a legkevésbé gondolunk bele, hogy milyen kárt okozhat az a természetben. Nem lehet tehát egyértelműen az óriás vállalatokra mutogatni, hiszen ezeket a termékeket az emberek veszik meg és az emberek szórják szét a világban.
Nemcsak a műanyag szennyezés okoz problémát, hanem az emberi tevékenység (gyártási folyamatok) által légkörbe kerülő szén-dioxid, melyből jelenleg több van a légkörben, mint az elmúlt 150 000 évben valaha. Ez okozza az üvegházhatást, melynek következménye többek között a klímaváltozás.
Ezt a változást már mindannyian érezzük a saját bőrünkön és ez még semmi, ahhoz képest, ami vár ránk, ha nem történik drasztikus változás a világban. Igor képei bár sokkolóak, az igazságot mutatják. Az igazság egy olyan arcát, melyről a legtöbben még mindig inkább hallgatnak.
Bohata Krisztina
(Kutyabarát.hu)
Forrás: boredpanda.com
Fotók: Igor Dobrowolski Art