Saját KB bal
Saját KB jobb

Törvény születik a repülőn megfulladt kutya esetéből

Akár valami viccnek is hihetnénk, hogy törvényt kell gyártani arra, hogy ne tegyünk légmentesen záródó szűk helyekre kutyát, mert megfullad, de amíg ez megtörténik a valóságban, addig igenis törvényt kell alkotni.

 

Mindenki emlékszik a vélt vagy valós, de amúgy emlékezetes történetre, amelyben egy hölgy pert nyert a mikróhullámú sütőt gyártó céggel szemben, amikor betette macskáját a mikróba, hogy megszárítsa vizes bundáját, és a macska meghalt. A hölgy azzal nyert pert, hogy a mikróra nem volt ráírva, hogy ne tegyünk macskát a mikróba. 

Valami hasonló, szintén képtelennek tűnő történettel állunk szemben, mikor Kokito nevét halljuk, de ez az eset valóban így történt. 

Megindították a hivatalos nyomozást a United Airlines fedélzetén meghalt kutya ügyében, és hamarosan megszületik a „Kokito törvénye”. Mert önmagában nem elég visszatartó erő egy gazdának, egy stewardess-nek és jópár utasnak az, hogy megfullad az a kutya, akit bezárnak a poggyász tartóba három órára. Az előzményeket itt megtaláljátok.

New York állam szenátora, Marisol Alcantara „igazságot Kokito-nak” felkiáltással előterjeszt egy állati jogokat tartalmazó törvényjavaslatot, ami az összes New york-i légitársaságra kötelező érvényű lesz, ha életbe lép. Az új jogszabály egyértelműen kimondja majd, hogy semmilyen állat nem helyezhető el a járatok felső tároló részein, a dolgozóknak pedig kötelező lesz részt venni az állatok biztonságával kapcsolatos oktatáson.

A szenátor személyesen írt a légitársaság vezetőségének az ügyben. – A légitársaság álláspontja az, hogy az alkalmazott nem tudott a kutyáról. A család többször szólt a stewardess-nek az állatról, aki egyszer sem ellenőrizte a jóllétét. Logikus, hogy utasok nem szoktak üres hordozókat a fedélzetre hozni. Ez a nevetséges érvelés nem fogja megállni a helyét a bíróság előtt. Minden eszközzel azon leszek, ami hatalmamnál fogva a kezemben van, hogy igazságot szolgáltassunk a családnak. – A bíróság ezek szerint nem fogja firtatni a tulajdonos felelősségét az ügyben.

A LaGuardia repülőtéren mindeközben már egy demonstrációt is tartottak, ahol a család részvételével állatvédelmi aktivisták követeltek jobb és biztonságosabb feltételeket az állatok repülőgépen történő szállításához.

Mint később kiderült, a légitársaságnak nem ez volt az első gyanús esete: a repülési statisztikák szerint 24 állatból, akik tavaly repülőgépen vesztették életüket, 18-at a United szállított. Hogy elkerüljék a hasonló eseteket, egy színes matrica használatát is be akarják vezetni, ami figyelmeztet mindenkit, hogy hordozóban lévő állat van a fedélzeten.

A United megítélésén az sem segített, hogy alig pár nappal a tragikus eset után két kutyát összekevertek, és az egy kutyát nem hogy egy másik államba, de egy másik kontinensre repítettek. Kansas City helyett Japánban landolt a szerencsétlen eb, akit végül egy magángéppel hoztak vissza.

 

Íme, ami történt:

Egy kutya megfulladt a repülőn – Miért nem állt ki senki azért a szerencsétlen állatért?

Pedig így is lehet:

A légitársaság azonnal biztosított egy járatot, hogy kimentsenek 62 kutyás és cicát Puerto Rico-ból

A Japán légitársaságnál együtt utazhatott gazdi és kutyája

 

 

(kutyabarát.hu)

Forrás: people
Fotó: IBL
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...