Saját KB bal
Saját KB jobb

Az állatkínzás nem művészet – eltávolítja a Guggenheim múzeum a provokatív alkotásokat

London – Állatkínzást, szenvedő állatokat ábrázoló provokatív alkotásokat távolít el egy kiállításáról a New York-i Guggenheim Múzeum, de csak azért, mert az intézmény már fenyegetéseket kapott.

Az állatvédő aktivisták szerint Art and China After 1989: Theatre of the World (Művészet és Kína 1989 után: A világ színháza) című, október 6-án megnyíló kiállításon szereplő három alkotás “a művészet nevében” ábrázol állatokkal szembeni kegyetlenséget.

A tiltakozók által indított petíciót több mint 500 ezren írták alá – számolt be róla a BBC News. A múzeum közölte, hogy az intézmény dolgozóira, a látogatókra és a kiállító művészekre való tekintettel, biztonságukat szem előtt tartva távolítja el a kérdéses műveket.

A tárlaton szereplő egyik videofilm egymással szembeállított futópadokon mutat pitbullokat, amelyek addig futnak, amíg már nem bírják tovább, de mégsem tudják elérni egymást.

Az állatokkal szembeni kegyetlenkedés elleni amerikai társaság közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a Dogs That Cannot Touch Each Other (Kutyák, amelyek nem tudják elérni egymást) című munka “az állatok kegyetlen manipulálását” ábrázolja. Mint írták: az ilyen futópadokat tipikusan a harci kutyák kiképzésére használják, agresszivitásra nevelik az állatokat, hogy illegális kutyaharcokban használják fel őket.

A múlt héten a múzeum “szándékosan kihívó, provokatív műalkotásként” vette védelmébe a munkát. A közleményben elismerték, hogy a mű felkavaró, ugyanakkor reményüket fejezték ki, hogy “a nézők megvizsgálják, miért hozták létre a művészek, és mit mondanak a globalizáció társadalmi feltételeiről és világunk összetett természetéről”. – Az aktivisták azzal is vádolják a múzeumot, hogy ezzel is a bull típusú kutyákkal szembeni előítéleteket mélyítik.

A Guggenheim a Theatre of the World című 1993-as alkotást is eltávolítja, amely egy áttetsző kupolában egymást evő rovarokat és hüllőket ábrázol, és a szintén a kilencvenes évekből való Case Study of Transference című videót sem mutatják be, amely egy élő performance felvétele sertések párzásáról, melyeknek bőrébe római és görög betűket billogoztak.

A múzeum szerint ugyan a rájuk tett nyomás miatt megteszik, de számukra “rémítő”, hogy ezeket a műveket el kellett távolítaniuk, szerintük ez teljesen összeegyeztethető a művészi kifejezés szabadságával.

 

Cikkajánló:

Ezer ember gyújtott gyertyát az állatkínzás áldozataiért

Az állatkínzás mint bűncselekmény

 

 

(Kutyabarát.hu)

Forrás: BBC, MTI
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...