Az ország, és a mi szívünk csücske – Dunasziget

Kutyás kirándulóhely rovatunk legújabb cikke – Van egy táj az ország nyugati szegletében, amely mellett gyakran elszáguldunk, ha Ausztriába visz az utunk. Az M1-es autópálya mosonmagyaróvári letérőjétől már csak néhány kilométert kell autóznunk, hogy megérkezzünk a vadregényes Szigetközbe. Itt igazi kikapcsolódást találunk, ahol két-, és négy lábon vagy két keréken a „végtelenségig” mehetünk, tekerhetünk.

A Szigetköz Magyarország legnagyobb szigete, a Nagy-Duna és a Mosoni- Duna által határolt terület. Páratlan tájakon gyönyörködhetünk az egyedülálló természeti adottságokban, a számos különösen ritka növény-, és állatfajban. Földrajzilag Győr, Mosonmagyaróvár és több kistelepülés is ide tartozik, melyek közül nekünk a névadó, a 3 részből álló Dunasziget (Cikolasziget, Sérfenyősziget, Doborgazsziget) a legkedvesebb.

Mi más, mint egy retrieveres munkaverseny (ezekről ITT olvashatsz) kapcsán jártunk itt először 10 éve, és azóta is majd’ minden évben ellátogatunk ide, hogy felkeressük kedvenc helyeinket, és élvezzük a sziget harmóniáját.

Már az árterületet a településektől elválasztó gátrendszeren is hosszan sétálhatunk, kerékpározhatunk, de letérve a töltésről egy még sokkal izgalmasabb világba csöppenünk. Az ártéri erdőket átszelő Duna holt-, és mellékágai között kalandozva megtapasztalhatjuk a táj sokszínűségét, a természet erejét, és ha szerencsések vagyunk, megleshetünk néhányat az itt otthonra találó állatok közül. Éppen ezért kutyáinkra nagyon figyeljünk oda, mert egy-egy váratlanul felbukkanó őz, szarvas, vagy akár vaddisznó, még a legszófogadóbb kutyát is próbára teheti.

Bármerre is indulunk, nem fogunk csalódni. Az erdőségeket meg-megszakító tisztások, mezők, a holtágakon átvezető hidacskák, a romantikus zúgók megfizethetetlen élményt nyújtanak. Számos olyan helyet találunk, ahol kutyáinkkal együtt bátran megmártózhatunk a hűsítő habokban, és ez – valljuk be őszintén – elég nagy vonzerő egy igazi kutyásnak.

Nem nehéz olyan szállást, éttermet találnunk ebben a régióban, ahol jól nevelt ebeinkkel együtt is szívesen látnak bennünket.

Szabadidőnk eltöltésére a kirándulásokon és a kerekezésen kívül is számtalan egyéb lehetőség adódik, eldugottabb és közismertebb helyek sokasága várja a strandolni és a piknikezni vágyókat.

Egy másik szemszögből, a vízről is megcsodálhatjuk ezt a páratlan vidéket, ha nyugodt négylábú társunkkal csónakba szállunk, vagy akár sétahajózhatunk is.

Egyszóval, ha csak egy kellemes napot, hétvégét, vagy egész szabadságunkat szeretnénk szinte érintetlen természeti környezetben eltölteni kutyáinkkal, ne keressünk tovább, irány a Szigetköz! Aki egyszer ellátogat ebbe a „kutyás paradicsomba”, talán ugyanúgy a rabjává válik, mint ahogyan mi (is).