Photo by Yingchou Han on Unsplash

A Z generáció tagjait inkább érdekli kutyájuk boldogsága, mint a párjuké

A legfiatalabb felnőtt generáció bizony inkább foglalkozik háziállata boldogságával, mint partnere elégedettségével.

Tudjuk és látjuk, hogy az elmúlt évtizedek alatt mekkorát fordult a világ állattartási kultúra szempontjából. A háziállatok ma már valóban családtagnak számítanak – főleg a városi környezetben. Ez pedig fokozottan igaz a Z generáció tagjaira, melyet kutatással támasztottak alá.

Régebben a kutyák többségét csak házőrzésre tartották, míg a macskákat az utcán szaporodva az ebéd maradékával etették. Ma azonban ez már teljesen másképp van. A Z generáció (az 1997 és 2012 között születettek) tagjai, vagyis a legfiatalabb felnőttek nagyobb valószínűséggel fordítják megtakarított pénzüket kiskedvencükre, mintsem saját magukra, párjukra vagy akár egy nyaralásra.

Ezt egy 2000 állattulajdonos körében végzett felmérés mutatta ki.

Kutyás környezetben nőttek fel

A Z generáció tagjai számára egy kutya vagy egy macska egyértelműen családtagnak számít. Ennek oka lehet az is, hogy többnyire olyan környezetben nőttek fel, ahol az állattartás és a háziállatokkal való együttélés teljesen természetes volt. A pénzügyi helyzet is nagyban befolyásolja az állattartási szokásokat, a kutatás erre is kitért. Az eredmény szerint nemcsak azok költenek többet kisállataikra, akik jobb anyagi helyzetben vannak. Akinek kevesebb pénzük van, szinte ugyanolyan prioritással költenek kedvencünkre, hogy  a lehető legjobbat adják számára.

Inkább a kutyára, mint utazásra

A felmérés során az is kiderült, hogy egy Z generációs fiatal felnőttnek nem okoz gondot lemondani egy utazásról a kutyája kedvéért. Ebben az is szerepet játszhat, hogy egyre többen dolgoznak otthonról. Sokkal több időt töltenek kedvenceikkel, így azok még fontosabb szerepet töltenek be az életükbe. Nehezebben hagyják őket otthon, mondhatni nyomós ok kell ahhoz, hogy kutya nélkül kimozduljanak bárhová. A kutyák boldogsága pedig beelőzte a partner boldogságát is. Sajnos, vagy nem, a Z generáció tagjainak fontosabb háziállatuk boldogsága, mint a partnerüké. (Most pedig nézzen mindenki mélyen a szívébe és tegye fel a kezét aki szintén így van ezzel, bár nem Z generációs.)

42 százalék inkább a kutyára költ

A kutatás eredménye szerint a megtakarított pénzükből 15 százalék venne koncertjegyet, 30 százalékuk menne nyaralni és 42 százalékuk költ kedvencére.  Az X generációnál az arány egy picit más, de ott is a házikedvenc a dobogós 30 százalékkal.

Bohata Krisztina

(Kutyabarát.hu)

Forrás: nypost 

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...