Célkeresztben a célcsoport – Avagy minden, amit a hirdetéskampányokról tudni érdemes
Napjainkban a vevőszerzés elsődleges platformjai azok a közösségi médiás felületek, amelyeken okos beállításokkal szerkeszthetjük meg a hirdetéseinket. A helyhez kötött szolgáltatások, az üzletek, az éttermek, a rendelők tulajdonosai se gondolják azt, hogy mellőzhető az online jelenlét, ugyanis ez nélkülözhetetlen. Ez a modern marketing alapja. Miért? Pusztán azért, mert a lakosság kétharmada használja ezeket a felületeket.
Most pedig öntsünk tiszta vizet a pohárba! Mire kell figyelni a hirdetések tervezésekor? Derítsük ki!
Pontosan célozzuk a célcsoportot!
A laikusok számára ez a legnehezebb feladat, de ne gondoljuk azt, hogy lehetetlen küldetésre vállalkozunk. Főleg, ha a Toptarget Online Marketing Ügynökség munkatársai, a kampánykezelés szakemberei segítenek nekünk. De miért érdemes az efféle segítséget igénybe venni?
A hirdetési fiók kezelése nem egyszerű, mivel az auditálást követően számos olyan beállításra van szükség, amely pontosabbá teszi a célzást. Amennyiben az adatokat folyamatosan követik, úgy egyszerűbb a kampány és a hirdetések optimalizálása is.
A hirdetések árát többféle tényező is befolyásolhatja, például a konkurensek száma, a földrajzi tényezők vagy hogy éppen zajlik-e más országos méretű választási kampány.
A piszkos anyagiakról…
A rosszul célzott helyi hirdetés csak kidobott pénz, ezt már sok, a Facebookon kísérletező vállalkozó megtanulta. Amennyiben nem szánunk elég időt a megfelelő beállításra, úgy a hirdetés ára szintén emelkedhet.
Ennek egy elég egyszerű magyarázata van; ily módon azokat is eléri a reklám, akit nem érdekel a termékünk/szolgáltatásunk, ami utat nyithat a közösségi médiás “trollkodás”, negatív vélemények megfogalmazása felé. Ezenkívül, a kattintásonkénti fizetés is drágulhat az alacsony megtérülés mellett.
De mennyi az annyi? Mibe kerül a jó hirdetés? A kampányok esetében nem a kattintásokért, hanem a megjelenésért fizetünk és 1000 megjelenés, kb. 500-1000 Ft közé esik. Minél jobb minőségű egy hirdetés, annál olcsóbb az ára.
Ha a kattintást vesszük alapul, akkor a konverzió ára fog számítani, amibe az egy főre jutó költség is beletartozik.
Praktikus tippek profiktól
A hirdetések tervezésekor nekünk kell tudnunk, hogy mennyit költenek a vevők és hogy maximum mekkora összeget költhetünk a megszerzésükre. A kampányok ugyanakkor üzletenként eltérhetnek.
Az optimalizálás során az egy konverzióra eső költség csökkentése a cél, illetve az, hogy a ráfordított összeg minél magasabb megtérülést hozzon. Mi segíthet ebben? A földrajzi, az időkorláttal szűkített célzás, az olcsóbb kattintási ár, de felejtsük el, hogy a remarketinggel is foglalkozni kell!
A Facebook hirdetési világa tehát elé összetett. Ön mit gondol? Képes lenne mindennek egyedül nekivágni vagy inkább szakemberek munkájára hagyatkozna?
(x)