Saját KB bal
Saját KB jobb

Hozd formába túlsúlyos kutyádat!

Hatékony tanácsok a biztos eredményért

Már az állatorvos is szóvátette, hogy a kutyádnak le kellene adnia egy keveset – vagy nem is olyan keveset – az ideális testsúly eléréséhez? Kipróbáltátok a diétás tápokat, de semmi eredmény? Az alábbiakban megfontolt és betartható tanácsokat találsz, amelyek segítségével kedvencedet lépésről lépésre újra formába hozhatod.

Klinikai kutatások bizonyítják, hogy a testtömeg mindössze 10%-os csökkentésével lelassítható vagy akár el is kerülhető olyan súlyos betegségek kialakulása, mint például a csontritkulás vagy a diabétesz, de egyes feltételezések a rákos daganatok kialakulását is összefüggésbe hozzák a túlsúllyal. Szerencsére, egy kicsivel több odafigyeléssel hozzájárulhatsz ahhoz, hogy kutyád egészségesebb, fájdalommentes és hosszabb életet élhessen veled.

A kíméletes, de rendszeres mozgásnak köszönhetően kutyád egyre fittebb lesz, és a nehézségek és a fájdalom csökkenésével szívesebben fog mozogni. Sétálj vele vízben vagy vízparton, ahol homokos, puha a talaj, vagy keress olyan helyet, ahol viszonylag puha a felület, mondjuk egy park vagy valamilyen füves rész. Most már szépen lassan az emelkedőket és lejtőket is megpróbálhatjátok bevenni, és ha látod, hogy készen áll rá, akkor hosszabb sétákra is indulhattok együtt. Fontos a fokozatosság, és az, hogy az erőnlétének megfelelő terhelést kapjon, de szépen lassan emeld a lécet. A séták mellett otthoni edzéssel is segíthetsz az erőnléte visszanyerésében: egy fizioterápiára alkalmas felfújható eszközön vagy egy paplanon, párnán való egyensúlyozás, sétálgatás átmozgatja a vázizomzatot és megerősíti a mélyebben fekvő, a sétával nehezen edzhető részeket. A kerülés és a szlalom során az oldalirányú mozgásra kerül a hangsúly, amely megint más izomcsoportokat ér el, mint a séta. Kombináld ezeket a feladatokat és mozgásformákat naponta, itt is ügyelve a mértékletességre és a fokozatosságra. Továbbra is gyakoroljátok az ülésből felállást és a fekvésből felállást. Egy másik szuper feladat, amelyet otthon is végezhettek, a súlypont-áthelyezés: tartsd meg a kutya egyik lábát a levegőben 3-5 másodpercig, majd engedd le a földre. Tarts egy kis szünetet, majd ismételd meg a többi lábával is. A nyak, a vállak és a felső gerinctáji szakasz edzésére jó gyakorlat, ha egy jutifalatot (sovány hús vagy főtt répa) lassan elhúzol az orra előtt balról jobbra, majd vissza; utána fel és le, mintha igent és nemet bólogatna a kutya. Ezzel bemelegíted és nyújtod az izmokat, segíthetsz visszaszerezni a nyaki rész mobilitását. 

Röviden összefoglalva tehát: etess kevesebb, de jobb minőségű, valódi és változatos táplálékot a kutyáddal. Ezen kívül segíts neki visszanyerni a kondícióját és az állóképességét az állapotának és az edzettségének megfelelő gyakorlatokkal. A fokozatosság elvét betartva négylábú társad hamarosan karcsúbb, fittebb és egészségesebb lesz, és hálás leszel magadnak, hogy visszaadtad neki az egészségét és mozgás örömét. 

Bujdosó-Szalay Adél / kutyabarát.hu
Forrás és képek: Ilana Strubel / The Bark; pexels
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...

Weboldalunk a felhasználói élmény növelése érdekében sütiket használ. Elfogadom Tovább olvasok