Saját KB bal
Saját KB jobb

Sokkoló plakátok a legnagyobb márkák környezetkárosításáról

A reklámokat egy lengyel művész készítette, hogy felhívja a figyelmet a legnagyobb vállalatok felelősségére.

Igor Dobrowolski lengyel művész arra szerette volna felhívni az emberek figyelmét, hogy az olyan mamutvállalatok, mint a Nestlé vagy az Unilever milyen mennyiségű egyszer használatos műanyaggal szórják tele a világot és milyen károkat okoznak ezzel az ökoszisztémában. Mindeközben azt hirdetik, hogy az újrahasznosítással megoldják ezt a problémát.

Az újrahasznosítás nem oldja meg ezt a problémát és ezt mindenki tudja, aki nyitott szemmel jár. Az egyedüli megoldás az egyszer használatos műanyagok elhagyása és helyettesítése. A mindennapi életünkhöz ezek a termékek oly módon hozzá tartoznak, hogy szinte észre sem vesszük a felesleges műanyagot, abba pedig a legkevésbé gondolunk bele, hogy milyen kárt okozhat az a természetben. Nem lehet tehát egyértelműen az óriás vállalatokra mutogatni, hiszen ezeket a termékeket az emberek veszik meg és az emberek szórják szét a világban.

Nemcsak a műanyag szennyezés okoz problémát, hanem az emberi tevékenység (gyártási folyamatok) által légkörbe kerülő szén-dioxid, melyből jelenleg több van a légkörben, mint az elmúlt 150 000 évben valaha. Ez okozza az üvegházhatást, melynek következménye többek között a klímaváltozás.

Ezt a változást már mindannyian érezzük a saját bőrünkön és ez még semmi, ahhoz képest, ami vár ránk, ha nem történik drasztikus változás a világban. Igor képei bár sokkolóak, az igazságot mutatják. Az igazság egy olyan arcát, melyről a legtöbben még mindig inkább hallgatnak.

Bohata Krisztina

(Kutyabarát.hu)

Forrás: boredpanda.com

Fotók: Igor Dobrowolski Art

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...

Weboldalunk a felhasználói élmény növelése érdekében sütiket használ. Elfogadom Tovább olvasok