PPC kampány egy sikeres üzleti terv részeként
Egyre többen ismerik meg napjainkra a PPC kifejezés jelentését, illetve azt, ami valójában benne rejlik. A PPC egy angol rövidítés, a mozaikszó arra utal, hogy Pay Per Click, azaz “fizetés kattintásokért”. Ahogy a neve is utal rá, a kattintások alapján kell fizetni, de további alapvető tudnivalókat is érdemes megismerni, mielőtt belevágnánk egy ilyen kampányba.
Mielőtt belekezdünk
Fontos megemlíteni, hogy mindenképpen csak egy marketing stratégia, egy marketing kampány részeként szabad használni, amely lehet fix időtávú vagy folyamatos, önálló eszközként nem javasolt, hiszen nem valószínű, hogy egymaga bevételt generáljon. Lentebb az is kiderül, hogy miért. A másik ilyen szempont, hogy ez kizárólag online értékesítés esetén használatos fogalom.
A PANDORANT segít beépíteni a PPC eszközt a komplett marketing kampányba és üzleti tervbe. Mikro és kkv vállalkozásoknak kínálnak bevételt hozó megoldásokat, de csakis akkor javasolják a PPC beépítését egy induló projektbe, ha már a technikai feltételeket rendbe hozták, hogy ne legyen felesleges költekezés.
Az induló alapfeltételek szükségessége
Ahhoz, hogy egy vállalkozás PPC technikával éljen, már induláskor kell rendelkeznie néhány alapvető dologgal. Sosem elég kihangsúlyozni, hogy egy minőségi honlap mindenképpen szükséges, de a megfelelő csatornák nélkül nem érdemes belefogni. A hiteles online jelenlét jelenti a kezdetet egy felhasználó számára, és remélhetőleg a visszatérést is törzsvásárlóként. Komplett marketing kampány részeként egy jól megtérülő befektetés lesz, ehhez viszont rendelkezni kell a megfelelő nagyságú tőkével.
Keress szakértőket, hiszen lehet, hogy te is értesz egy-egy részterülethez, de átfogó rálátása és szakmai tapasztalata a speciális marketing és tanácsadó cégeknek van, mint amilyen a PANDORANT is. Egy igazi PPC specialista tesztkampányokkal méri először a sikerességet, majd a kapott eredmények alapján elindítja a fő kampányvonulatot.
Kulcsfontosságú, hogy legyen a cégednek és neked célod, kijelölt útvonalad, hiszen csak erre lehet építeni megfelelő üzleti tervet és kampányt. Jelöld ki, hogy mit és mennyi idő alatt szeretnél elérni. A kapott eredményeket pedig rendszeresen mérni és elemezni kell.
Hogyan működik egy PPC kampány?
PPC kampányokat különböző platformokon futtathatunk, pl. Google Ads felületén, Facebookon, Twitteren. A cél, hogy olyan keresőszavakat, kifejezéseket állíts be a kampány során, amiket szeretnél, hogy megjelenjenek a hirdetésben. Ez azt jelenti, hogy amikor a felhasználó ezekre a kulcsszavakra keres rá, akkor ezek fognak feltűnni a keresőmotor találati oldalain.
Ha a felhasználó rákattint az adott találati elemre, akkor ezek után fogsz csak fizetni. A PPC kampányokban forintra pontosan mérhető, mire mennyit költöttél, hány embert érsz el, és hányan látogattak el az oldaladra. A PANDORANT elemzései segítségével pontosan láthatod, hogy hol kell majd beavatkozni, hogy hatékonyabban megtérüljön a befektetésed.
(x)