Több kutyakocsit, mint babakocsit adnak el Dél-Koreában
Ha Dél-Koreában megvalósítható befektetési ötletekről gondolkodunk, nem biztos, hogy a babakocsi business-be érdemes invesztálni. Legalábbis, nem a hagyományos babakocsikba, az biztos. A híresen alacsony termékenységi rátával rendelkező hipermodern ázsiai országban ugyanis többen vesznek kutyakocsit, mint babakocsit. Egy nemrégiben napvilágot látott felmérésből az is kiderült, hogy a dél-koreai gazdik többet költenek kutyáikra, mint utódaikra.
Dél-Koreában a születések száma az egyik legalacsonyabb a világon. Az ország termékenységi rátája 2023-ban elérte a negatív rekordot, amikor 0,72-re csökkent. Mindezt az előző évi 0,78-ról. Becslések szerint 2052-re 10 háztartásból 6 gyermektelen lesz az országban.
Eközben a pet parenting, azaz a kutyák gyermekszerepbe helyezése virágzik. A becslések szerint 2022-ben 12 millió ember tartott kisállatot az 51 milliós országban. A G-Market, az egyik vezető koreai e-kereskedelmi oldal nemrégiben közölt adatai szerint az idén a bébiételek és konzervek kategóriában az eladások 69 %-át tették ki az állateledelek. Továbbá, 2023-ban a babakocsi piac 57 %-át a kutyáknak szánt „babakocsik” tették ki. Ez jelentős növekedést jelent 2021-hez és 2022-hez képest, amikor a kisállat babakocsik az eladások 33, illetve 36 százalékát jelentették.
Sokan már a kutyakocsi szó hallatán is szemforgatásba kezdenek. Ugyanakkor, a nagyrészt városi életmódot folytató, kis lakásokban élő kistestű kutyák esetében ez egy praktikus módja lehet annak, hogy valaki kedvencét magával vigye. A kisebb fajták, az idősebb kutyák vagy a műtét után lábadozó háziállatok számára a kutyakocsi szintén jó megoldás lehet, mivel biztonságos és kényelmes módot kínál arra, hogy kimozdulhassanak a gazdival. A kisállat-kocsik biztonsági okokból is egyre népszerűbbek, különösen a forgalmas városi területeken (amelyekből Dél-Koreában sok van). A nagyvárosokban a gyalogosforgalom sűrű, és ez akár veszélyes is lehet egy apró kutyusnak.
A Statista adatai szerint a dél-koreai kisállatpiac 2027-re várhatóan eléri az elképesztő 6 billió won (4,47 milliárd dollár, 1,5 billió vagy 1500 milliárd forint) összeget, miután 2023-ban elérte a 4 billió wont. Ezt az erőteljes növekedést az Y és Z generáció hajtja, akik az emelkedő megélhetési költségekkel szembesülve úgy döntöttek, hogy a szőrös gyerekek sokkal biztonságosabb befektetésnek számítanak, mint az igazi babák.