Szlovénia kutyabarát szemmel

Sokat hallottunk már Szlovénia csodás tengerpartjáról, a mesés Bledi-tó környékéről, a romantikus fővárosukról: Ljubjanáról, és persze a finom szlovén ételekről, borokról. Mindemellett kíváncsiak voltunk arra is, hogy milyen kutyabarát szemmel ez a kis ország. Ebből a szempontból sem csalódtunk Szlovéniában.

A szlovén tengerpart

Mindössze 47 km hosszú tengerparti szakaszról beszélhetünk Szlovénia esetében (ez igencsak elenyésző például Horvátországhoz képest), ennek ellenére több helyen is láttunk kutyával strandolókat. Tiltó tábla néhány helyen ugyan jelzi, hogy nem lehet kutyával bemenni az adott strandrészre, de ahol nincs tiltó tábla, ott több kutyással is találkoztunk a többi fürdőző között, és senkinek nem volt problémája a pancsoló kutyusokkal és gazdáikkal.

Fotó: kutyabarát.hu

Portoroz városában több helyen is láttunk kutyájukkal fürdőzőket, arrafelé azonban arra érdemes ügyelni, hogy hirtelen mélyülő partszakaszok váltják egymást sziklásabb részekkel, úgyhogy ügyeljünk arra, hogy biztonságosan landoljon a vízben kedvencünk, illetve sok részen betonozott a napozó rész, ez kutyával kényelmetlen lehet.

A tengerparti városok közül nekünk személyes kedvencünk Piran városkája volt, melyet nem hiába neveznek Szlovénia Velencéjének. Piran igazi kis ékszerdoboz hangulatos kávézókkal, éttermekkel, izgalmas sikátorokkal, gyönyörű kikötőkkel.

Szinte minden étterem, kávézó előtt ott volt a vizes tálka, és nem volt nap, hogy ne találkoztunk volna kávézó, falatozó gazdája mellett, kényelmes széken heverésző ölebbel vagy az asztal alatt elnyúló nagyobb testű kutyussal. Macska-vadász kutyákkal azonban vigyázat, a környék éttermeinél az egy négyzetméterre jutó potyafalatot leső cicák aránya hatalmas!

Fotó: kutyabarát.hu

Izola kis félszigete hasonlóan kedvez a kutyabarátoknak, szinte minden étteremnél, kávézónál evidens, hogy ott lehet velünk a házi kedvencünk, értetlenül is fogadják az udvarias kérdést, hogy kutyával szabad ide bejönni?

Bledi-tó környéke

Akár kutyával, akár kutya nélkül, de ha Szlovéniában van az ember, mindenképp el kell menni a Bledi-tóhoz. Meseszerű kis házak, templomok, már-már giccsesen gyönyörű zöldeskék víz, és itt is sok-sok kutya.

Fotó: kutyabarát.hu

A tó körbesétálását vagy körbebiciklizését (kb. 2 km hosszú) mindenképp ajánljuk, vadregényes kilátás, hűs vizű strandok váltogatják egymást. Több fürdőrészen is láttuk, hogy ugyan nem lehet a vízbe bevinni a kutyust, ott a tiltótábla, de az engedélyezett, hogy a strand területén gazdáik mellett pihenjenek, sétáljanak.

Ahol pedig nem volt kiépített strand – ilyen rész is sok volt arrafelé – ott pedig vidáman viháncolhattak a vízben is.

Ljubljana

Hihetetlen nyugalmat árasztó, de egyben mediterrán életérzést tükröző város. A csodás épületek, galériák, kis éttermek, borbárok között sétálva rengeteg pórázon sétáló, jól nevelt kutyussal találkoztunk. Megtapasztalhattuk, hogy a kakitündéres kampányunkra itt nincs sok szükség, egyszer sem találkoztunk „ottfelejtett csomaggal”.

Fotó: kutyabarát.hu

Hogy ajánljuk-e Szlovéniát kutyával? Egyértelműen! Akár az egész országot érdemes bebarangolni kutyánkkal együtt. Rengeteg kutyabarát szálloda és étterem közül válogathatunk, (érdemes szálláskereséskor pl. a booking.com-on a szolgáltatások között bejelölni a „házikedvenc bevihető” rublikát, és meglepően sok ajánlat marad az összes választható szálláshely közül), Szlovénia a bőség zavara egy kutyás gazdinak!

Hamarosan megosztjuk Veletek olaszországi kutyabarát tapasztalatainkat is, hiszen átnéztünk az olasz szomszédokhoz is!