Webáruházak: mi a jelentősége az USP-nek?
Ha valakinek webáruháza van, az tudja, hogy marketing szempontból elengedhetetlen a célközönség pontos meghatározása. Emellett azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy miben vagyunk másabbak, mint a versenytársaink!
Mi az az USP?
A webáruház indítás során számos feladat vár mind a megbízóra, mind a kivitelezőre – ilyen az USP, a Unique Selling Proposition meghatározása is. A szókapcsolat magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent, ez az, ami segít abban, hogy az adott weboldal ne olvadjon bele a tömegbe, hanem kitűnjön valami olyan jellemzőjével, ami egyedivé teszi azt.
Egy jól megfogalmazott USP nagymértékben segíthet a marketingstratégia létrehozásában, valamint nagyon hasznos lehet a brandépítésben is.
Mikor számít jónak az USP?
A USP abban az esetben számít jónak, ha az adott vállalkozásról egyszerre mutat magabiztos és megbízható képet. A kommunikáció alkalmával ennek a termékelőnynek a kommunikálása elengedhetetlen. Ezt esetleg felhasználhatjuk a szlogenünkben is, ami által a brandépítéshez is hatékonyan hozzá tudunk járulni. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy messzire kerüljük el a kliséket, ilyen a minőség kérdése is, ami mára már elcsépeltté vált, hiszen alapvető elvárás. Olyat kell választani, ami a saját célközönséged számára értékes.
Biztosan USP-nek számíthat az adott piacon fellelhető legjobb ár/érték arány, környezetbarát csomagolás vagy a leghatékonyabb eszközkínálat az adott iparágon belül. Viszont nem minősül USP-nek a százalékos kedvezmény, az ingyenesen biztosított kiszállítás vagy a pénzvisszafizetési garancia, illetve a 0-24-es ügyfélszolgálat.
A saját USP kialakításának tényezői
Számos ilyen tényező ismert:
- A legfontosabb a célközönséged ismerete, a gondjaik-igényeik feltárása, megértése.
- Ismerned kell, hogy miért a te termékedet vásárolják meg a versenytársaidé helyett.
- Lényeges a versenytársak folyamatos monitorozása, a versenytársak elemzése.
- A vásárlói visszajelzések figyelembevétele is nagyon fontos, hiszen ezzel leszel képes fejlődni.
A USP-nek sok felhasználási területe ismert. Kiemelt jelentőséggel bír a szlogen megfogalmazásában, beépíthető a logóba, alkalmazható a webshopon, a kommunikációban, akár a hirdetési kampányaid létrehozása során, illetve szerepe lehet a marketingstratégiád kialakításában is.
Miért lényeges egy webshop számára az USP megléte?
A webshopok számára létkérdés, hogy kitűnjenek a versenytársaik közül egy olyan terméktulajdonsággal, amellyel a másik fél nem rendelkezik. Az sem gond, ha ezzel valamilyen szinten meghökkented az embereket, például egy számukra szokatlan kiegészítő szolgáltatást biztosítasz a terméked mellé.
Fontos tényező az is, hogy ez a vállalkozásodhoz illő legyen, és a vásárlóid problémáira megoldást jelentsen. Ehhez mindenképpen elengedhetetlen, hogy részletesen áttekintsd a termékeidet, valamint az az extra is nélkülözhetetlen, amivel képes leszel megfogni a vásárlóid figyelmét. Lehet, hogy a piac rendkívül telített, de egy kreatív egyedi termékelőnnyel ki tudsz tűnni a tömegből!
(x)