Ügyfél-elköteleződési platform vagy ügyféladat platform?
A marketingeseknek a kihívások leküzdéséhez olyan technológiákra van szükségük, amelyek biztosítják, hogy pontosan és hatékonyan tudjanak dolgozni. Ezen a téren fontos szerepet kap az ügyfél-elköteleződési platform és az ügyféladat platform.
Ha fontos neked a vásárlók ügyfélútjának követése, és szeretnél többet megtudni a témával kapcsolatban, olvasd el a Konverzió Mester professzionális blogcikkét.
Ügyféladat platform (CDP)
A Customer Data Platform (CDP), vagyis ügyféladat platform egy összetett szoftver, amely egységes ügyfél adatbázist hoz létre, és lehetővé teszi a hozzáférést más rendszerek számára is. A Customer Data Platform sok különböző forrásból gyűjti az adatokat. Olyan érintkezési pontokon, mint például a hűségprogramok, az értékesítés, a közösségi média és az ügyfélszolgálat.
Ezeket az adatokat nevezzük elsődleges adatoknak. Emellett vannak úgynevezett nulladik féltől származó adatok, olyan információk, amelyeket az ügyfelek önkéntesen adnak meg magukról és a környezetükről. Ezeket az adatokat a CDP összegyűjti, tárolja, egyesíti és egységes ügyfélprofilt hoz létre.
A marketingtechnológia gyors fejlődésének köszönhetően ma már számos CDP szolgáltató kínál marketingautomatizálási funkciókat. Ennek köszönhetően a cégek célzottan tudnak kommunikálni az ügyfelekkel, akár több csatornán keresztül is, hiszen az üzenetek automatikusan kerülnek kiküldésre. Így növelni lehet a bevételeket, és maximalizálni lehet a hatékonyságot.
A CDP egyesíthető mesterséges intelligencia által vezérelt eszközökkel. Ezt a rendszert Customer Intelligence Platformnak, CIP-nek nevezzük.
Ügyfél-elköteleződési platform (CEP)
A Customer Engagement Platform (CEP), vagyis ügyfél-elköteleződési platform a rendszeren belül aktiválja az adatokat. Lehetővé teszi a cég számára, hogy az adatokat több forrásból gyűjtse és egységesítse, valamint vizsgálja az ügyfélutakat.
Az eszköztől vagy csatornától függetlenül értelmezi és irányítja a személyre szabott tartalmakat, válaszokat és ajánlatokat. Mindemellett lehetővé teszi a folyamatos elemzést, tanulást és módosítást az ügyfélkapcsolat kezelésén. Ennek köszönhetően folyamatosan javítani lehet az ügyfélélményt.
A különbség
A CDP és a CEP közötti különbség olyan nyilvánvaló, mint az adat és az elkötelezettség közötti különbség. A CDP esetében magadnak kell előidézned az elkötelezettséget külső eszközök használatával. El kell döntened, hogy milyen eszköztárra van szükség, és milyen funkciókra, majd pedig sok erőfeszítésbe kerül, hogy működjön.
Ezzel szemben a CEP az adatokat a natív eszközök rendszerén belül aktiválja. Ez azt jelenti, hogy nem kell magadnak összeállítanod és karbantartanod az eszköztárat. Erről természetesen gondoskodik a szolgáltató. Azt mindenképpen fontos tudnod, hogy a CDP esetében a végtermék egy egységes ügyfélprofil, a CEP esetében pedig az ügyfél elkötelezettsége.
(x)