A Victoria’s Secret angyalszárnyai végre tollmentesek
A divatvilág egyik legismertebb márkája, a Victoria’s Secret, nemrégiben nagy lépést tett a kegyetlenségmentes divat felé. Ebben az elhatározásban segítette a céget a PETA állatjogi szervezettel való együttműködés. A sikeres tárgyalásoknak köszönhetően a híres angyalszárnyakat viselő modelleket hamarosan már nem valódi madártollak díszítik majd. A fehérneműgyártó cég úgy döntött, hogy a természetes toll helyett kézzel készített, gyönyörű műtollakat használ. Ezek előállítása nem okoz semmilyen állatnak szenvedést. A cég az új irányt az ikonikus divatbemutatója előtt jelentette be, amelyen olyan sztárok léptek fel, mint például a legendás énekesnő, Cher.
Ez az elhatározás különösen nagy jelentőséggel bír. Korábban egyetlen Victoria’s Secret bemutatón akár 620 000 tollat is felhasználtak, amelyeket csirkékből, kínai fácánokból és struccokból gyűjtöttek be.
A PETA és a környezetbarát divat szerelmesei ujjongva fogadták a döntést. A PETA köszönetképpen egy ízletes, vegán tortával lepte meg a márkát, amelyet madármotívumokkal díszítettek. „Örömünkre szolgál, hogy a Victoria’s Secret […] kegyetlenségmentes megoldásokat választott. Ez példaértékű lépés a divatvilág számára.” – nyilatkozta Tracy Reiman, a PETA ügyvezető alelnöke.
A tollipar kegyetlensége nem újkeletű probléma. Az állatvédők évek óta figyelmeztetnek arra, hogy a madarak tollait gyakran úgy tépik ki belőlük, hogy az állatok még élnek. Alternatívaként a húsukért leölt állatokból nyerik ki. Egy PETA által végzett vizsgálat szerint a struccokat gyakran elektromos sokkolással kábítják el, mielőtt elvágnák a torkukat, mindezt a társaik szeme láttára. A tollak kilónkénti ára gyakran magasabb, mint a madarak húsáé, így a tollipar erősen összefonódik a húsiparral.
A divatvilág azonban egyre inkább felismeri a kegyetlenségmentes lehetőségek fontosságát. Stella McCartney, a fenntartható divat élharcosa, szintén kampányt indított a tervezők körében, amelyben arra buzdítja őket, hogy csatlakozzanak a PETA tollmentes fogadalmához. A szervezet egyébként a Dior kifutóján is megjelent, hogy felszólítsa a márkát a kegyetlenségmentes divat mellett. Ma már szinte minden állati eredetű termékre létezik kegyetlenségmentes alternatíva. Fontos, hogy ezt a divatvilág elitje is belássa, és ennek megfelelően példát mutasson.