A B2B marketing szerepe napjainkban
Amikor az interneten vásárlási céllal böngészel, webáruházak, blogbejegyzések, videós termékbemutatók, kampányok, hirdetések befolyásolják a döntésedet. A cégek ezekkel az online eszközökkel próbálnak elérni téged. Amikor azonban egy vállalkozás a célcsoport, ezek mellett más eszközökre is szükség van.
Mit jelent a B2B marketing?
A B2B jelentése “Business to business” marketing, azaz a vállalkozások közötti marketing. Kulcsfontosságú szerepet játszik az üzleti kapcsolatok kialakításában és fenntartásában.
Ha a vállalkozásod vevői szintén vállalkozások, akkor speciális marketingre lesz szükséged. Ehhez célszerű olyan szakemberek szolgáltatásait igénybe venni, mint a 7Blog online marketing ügynökség csapata.
A B2C és B2B marketing különbsége
A B2C marketing esetében a vállalkozások közvetlenül a fogyasztóknak értékesítenek, így ehhez igazítják a marketing stratégiájukat. A fogyasztók a döntéseiket egyéni érzelmeik alapján hozzák, az értékesítés rövid ciklusú, és általában alacsonyabb értékű.
A B2B marketing a vállalkozások döntéshozóit célozza, akik a döntéseiket alapos kutatás és értékelés alapján hozzák meg. Tehát a vállalatok beszerzési igazgatóit, pénzügyi vezetőit kell meggyőznöd a termékeid vagy szolgáltatásaid megfelelőségéről.
Az értékesítés hosszabb és komplexebb, mint a B2C-nél, hiszen az üzleti vásárlók alaposan kutatnak, mérlegelik a különböző opciókat. Gyakran több szakaszban hozzák meg a döntéseiket, viszont általában nagyobb értékű a vásárlás.
A B2B marketing átalakulása
A B2B marketing az elmúlt 20 évben gyökeresen átalakult. Az internet elterjedése előtt az információk beszerzésére egészen más lehetőségek voltak, mint például a nyomtatott katalógusokban való keresés, vagy a személyes érdeklődés. A személyes megbeszélések, telefonos kapcsolattartás, az úgynevezett “hideg hívások” napi szinten zajlottak a cégek között.
Napjainkban a vállalkozások online jelenléte ezt feleslegessé teszi, hiszen a cégek döntéshozói bármilyen információt pillanatok alatt elérhetnek. A vevők először tájékozódnak a cégek tevékenységéről, majd azoknak, akik számításba jöhetnek, elküldik az ajánlatkérésüket. A B2B marketingnek ebben is jelentős szerepe van, hogy olyan élményt nyújtson a potenciális vevőnek, hogy ebből megkeresés, később megrendelés realizálódjon.
A B2B marketing egyik fontos módszere az inbound marketing, amely arra összpontosít, hogy értékes tartalmakat hozol létre, és ezek megosztásával bevonzod és elkötelezed az üzleti vevőket. Ezek a tartalmak lehetnek blogbejegyzések, kisfilmek, webináriumok amelyek segítenek a cégednek szakértőként pozícionálni magát az adott iparágban. Ezenkívül a social media marketing, az e-mail marketing, a keresőoptimalizálás, a PPC hirdetések, az értékesítési automatizálás stb. mind hozzátartoznak a B2B marketing eszköztárához.
Ha tehát a céged jellemzően céges ügyfeleknek értékesít, a B2B marketing nélkülözhetetlen a vállalkozásod sikerességéhez.
(x)