Saját KB bal
Saját KB jobb

10 tény a webshop marketingről, ami beragyogja a napod

Az önfejlesztés remek dolog. Nagyon jók a sikerekről szóló könyvek, a nagy bölcsességek, a motivációs gyűjtemények, példaértékű életutak. Ha ezek meg vannak spékelve a know-how-val, az még jobb, tanulni lehet belőlük.

Azonban nem szabad állandóan az önfejlesztésen gondolkodni, mást is be kell engedni. Szórakozást, pihenést, hogy aztán újult erővel vághass bele a feladataidba. Van itt legalább tíz érdekes dolog, amit valószínűleg nem tudtál a világ leghíresebb brandjeiről. Most ezeket vesszük sorra.

Televíziós vásárlástól a webshopig

A rendelős áruházak alapját már 1979-ben letették. Egy Michael Aldrich nevű pasas a televízióban mutatta be termékeit, amelyeket aztán betelefonálva lehetett megrendelni. 1980-90 között virágzott ez az ágazat, de a mai napig felfedezhető a televízióműsorok holtidőszakában az úgynevezett Top Shop-jellegű adás. Ez az, mikor kiöltözött férfiak, sminkelt nők mutatják be a legújabb termékeket, amiket csak most, csak ebben az órában lehet szenzációs áron beszerezni. Valóban van köztük elvétve pár hasznos holmi, de a többségük gagyi műanyag cucc.

Az Amazont 1995-ben alapították. Ez Amerika egyik legnagyobb kereskedelmi platformja. És mikor lett sikeres? 2003 után… De azért 2012-ben is sírhattak a tulajdonosok, hiszen az átlagos kosárérték alig érte el az 50 dollárt. Most pedig AmazonTV felirat is van egyes tévé távirányítón. Ahogy Netflix gomb is. De mi volt előtte ez a zseniális otthoni mozicsatorna? Egy online DVD üzlet…

A Zappo jutalékot kap a social mediában való megjelenések után. Elég nagy ötlet, nem? És hamár social media. Egy kutatás szerint az emberek majdnem fele veszi figyelembe a közösségi médiából származó információkat a vásárlásai során.

Online vásárlás során azért rápillantasz a véleményekre, nem? Más is ezt csinálja. Tehát, ha webshopot üzemeltetsz, fordíts figyelmet arra, hogy szépen kidomborodjanak a rólad szóló pozitív vélemények.

Az e-kereskedelem és a jövő

Ugyancsak segít az eladásban, ha a weboldalad mobilra optimalizált. A felhasználók 54%-a ugyanis a mobilján böngészi a honlapokat. Várakozás közben, a mosdóra várva, kávészünetben a mobiljukat nyomkodják az emberek. Ha pedig valami felkelti az érdeklődésüket, megveszik (miután elolvasták a véleményeket). Ráadásul az internethasználók 80%-a már vásárolt online, szóval ennyi ember nem tévedhet. Az olyan globális veszélyhelyzetek, mint a Covid-19 pedig új dimenzióba repítették a webes vásárlást. Akinek hagyományos boltja volt, az is online lett. Amit aztán az enyhítések után meg is tartottak. Te is növelheted így a hatékonyságodat.

Az e-kereskedelem hatalmas tempóban növekszik, 2040-re állítólag az online jelenlévők 95%-a az interneten keresztül fog vásárolni. Egy jó webshop stratégiával, amit például az SR-Marketing készíthet, biztosan nem jössz ki rosszul a marketingtorta szeleteiért vívott harcból.

Bár ez a cikk lazításként született, azért reméljük, tanultál is valamit.

 

(x)

További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...