Iskolák, ahol nem piros pont, hanem a kutya a jutalom a jó magaviseletért

Iskolák, ahol nem piros pont, hanem a kutya a jutalom a jó magaviseletért

2017 SZEPT 06  |  Hírek

Az egyik Manhattan-i általános iskolában teljesen átlagos az osztályterem: alacsony tábla, kicsi székek. A kisdiákok munkái a falakon, számítógép a tanító néninek. Ja, meg egy kutyaágy játékokkal. Ez Maisy-é, aki hivatalosan a gyerekek lelki támogatója és jutalma egy személyben. 

Maisy az Oktatási Részleg terápiás kutya programjának aktív dolgozója. Jól írtuk: az oktatási részleg része! A program a long island-i állatmentő és örökbe adó szervezettől érkező kutyákat párosítja össze bizonyos iskolákkal, ahol elkél a négylábú érzelmi támogató.

Jelenleg 7 iskola és 10 kutya vesz részt a programban. Minden iskola a Yale kutatói által írt Mutt-i-grees nevű tananyagot használja, amely az állatokkal kapcsolatos interakciókat építi bele az oktatásba, mint például az empátia és a rugalmasság. Ennek ellenére mindegyik iskolában kicsit más és más a kutyák szerepe.

Míg Maisy egy különleges igényű nyolcéves fiúval foglalkozik a legtöbbet, addig az Izzy nevű beagle-t a szörnyű gondolatok elszaporodásának megakadályozására küldenek. Jumah-val ösztönzik a jó viselkedést, és Peter Parker, egy golden retriever-Border collie keverék, anélkül, hogy ítélkezne, beszédterápiával segíti a diákokat.

„Amikor először megmondatuk a szülőknek, hogy van egy kutyánk, néhányan úgy néztek ránk, mintha hét fejünk lenne” – mondta el Glenda Esperance, egy brooklyn-i iskola vezetője, ahol Peter Parker is dolgozik. – „Azt hitték, megőrültünk, de szinte azonnal rádöbbentek, hogy részt akarnak venni ebben a különleges dologban.” Peter Parker nyugodtságával és hosszú hallgatásaival nyugtatja meg a szorongó gyerekek, hogy beszédük fejlődjön. Délután az igazgatói irodában töltheti el jól megérdemelt délutáni szundiját.

A tanárok is belátták, hogy a súlyosabb problémákkal küzdő diákoknak ők maguk sokszor csak útjukban állnak. Egy kutya másképp közelíti meg a problémát és máshogy is oldja meg, hiszen vele egészen más bizalmi viszonyt kialakítani és a stresszt is sokkal jobban oldja.

A program vezetői természetesen nagyon figyelnek az összes kutyára, hiszen számukra is olykor megterhelő a feladat és a mérhetetlen szeretet, ami ennyi gyerekből árad, pont ezért igyekeznek a legjobb párosításokat összeállítani az iskolák és a kutyák közt.  Egy aranyos történet, mennyire figyelnek a részletekre: az egyik border collie keveréket például szünetekben nem szabad a folyósóra engedni, mert állandóan elkezdte terelni a gyerekeket.

„Nem szerette, ha úgy össze-vissza vannak a gyerekek, mindenáron sorba akarta rendezni őket. Bár az nem volt rossz, hogy az ugatásával elérte: a gyerekek csendben és lassan közlekedtek” – mondja Ms. Ahaern igazgató.

Sok helyen van pozitív példa a kutya jelenlétére, beépítve az oktatásba, és bizonyíték, hogy a dolog megoldható, megéri és működik.

 

Még több kisdiák négylábúval:

A kollégiumvezető megtanította némán ugatni kutyáját, hogy ne zavarja a diákokat

Hatalmas mennyiségű adományt gyűjtöttek a diákok a menhely részére

Az iskola örökbe fogadott egy kutyát, hogy oldja a stresszt a gyerekekben

 

 

 

(kutyabarát.hu)

Forrás: nytimes

Hozzászólás