Nem olyan egyszerű megoldani az utazást kutyával ma Magyarországon.

A MÁV-val mindig csak a baj van. Ezt bizonyítja egy olvasónk története is, aki a napokban felkereste a szerkesztőséget. – írja a femina.hu

A fiatal lány a keresztszüleit készült meglátogatni Svájcban karácsonykor. Miután többször módosítottak a menetrenden, nem egyszer vissza kellett mennie érdeklődni a Nyugati téri jegypénztárhoz, mielőtt megvásárolta volna a jegyet.

Lehet-e kutyával utazni?

A csavar a történetben az, hogy kutyával együtt akart utazni, és éppen emiatt éjszakai vonattal, külön hálófülkében, amit természetesen külön meg kell fizetni. A lány azért választotta ezt a megoldást, mert így nem zavarja az utasokat a kutya, valamint ilyen hosszú utat csak éjszaka bír ki.

A lány háromszor kérdezte meg, három különböző alkalmazottól, hogy viheti-e az állatot a hálófülkében, és legnagyobb örömére pozitív választ kapott. Végül negyedik alkalommal meg is vásárolta a jegyet magának és kutyájának egy külön hálófülkébe.

A kutyának külön jegyet tudott vásárolni fél áron, a szelvényen jól láthatóan feltüntették, hogy kutya is szállítható, magyar és német nyelven egyaránt. December 20-án, pénteken a lány a legnagyobb nyugalomban indult útnak, síléc, sporttáska neki, sporttáska a kutyának, és persze a kutya. Igen ám, de a jegyellenőr hirtelen megállította őket. Egy áprilisi szabálymódosítás értelmében nem lehet élő állatot felvinni a szerelvényre, csak abban az esetben, ha az nem hálófülkében utazik, és mindezt azért, mert több utas is panaszkodott, hogy bolhásak lettek a kutyák után. 

Az ellenőr felajánlotta, hogy utazhat a sima vagonban, de miután a rengeteg holmi, amit magukkal vittek – gondolván úgyis lesz elég hely a hálófülkében -, nem fért volna el. A hálófülkében, amit korábban megfizetett az utas, nem tárolhatta a csomagokat. Emiatt döntött úgy a lány, hogy nem vállalja az utat a másik kocsiban.

Nem olyan egyszerű panaszt tenni

A kalauz az ügyfélszolgálathoz irányította őt, ahol még vissza tudja igényelni a jegy árát, ha siet. Hiába sietett, a rendszert már a vonat indulása előtt lezárták. Egy másik jegypénztárnál az utolsó pillanatban, de sikerült visszavonnia a lefoglalt és megvásárolt jegyeket. A pénzt azonban nem kapta vissza. Ezután az ügyfélszolgálaton végül panaszt tudott tenni. Ekkor azt a választ kapta, hogy 30 napon belül válaszolnak. 

A MÁV-tól éppen egy hónappal később, január 20-án érkezett egy levél a lány nevére, amiben az állt, hogy március 20-ig válaszolni fognak. A nemzetközi vonatjegy oda és vissza, kutyával és egy plusz utassal a visszaútra 180 ezer forintba került. Ezen az összegen a MÁV már több mint egy hónapja ül.

Mi ezzel a probléma?

A MÁV ügyfélszolgálatát telefonon kerestük az üggyel kapcsolatban, de nem tudtak felvilágosítást adni arra vonatkozóan, hogyan adhattak el decemberben jegyet hálókocsira. Az csak egy dolog, hogy egy szabály módosul áprilisban, az alkalmazottak viszont nem kapják meg a kellő felvilágosítást, és árusítják tovább a kutyáknak szóló jegyet is. Az egy másik, hogy a rendszerben egyáltalán miért létezik még mindig kutyáknak szóló papíralapú jegy, ha az már kilenc hónapja nem árusítható?

 

Korábbi cikkünk a témában:

Tömegközlekedés szabályai kutyával

 

 

(kutyabarát.hu)

 

 

Forrás: femina.hu
További érdekes cikkek
Hozzászólások
Töltés...