Saját KB bal
Saját KB jobb

Kutyás kiruccanások – Írottkő, Léka, Sárvár

Az utazzkutyáddal.hu jóvoltából bemutatjuk nektek Magyarország legszebb kirándulóhelyeit, ahova kutyátokat bátran magatokkal vihetitek. Természetesen a személyes élménybeszámoló mellett hasznos tippeket is adunk, ami segíti a kutyás túra zökkenőmentességét.

A Kőszegi-hegységben található 884 m magas Írottkő a Dunántúl és Burgenland legmagasabb pontja, amely egyszerre fekszik Magyarország és Ausztria területén. Mi Velemből indultunk, és az aszfaltozott úton felmentünk autóval ameddig lehetett, majdnem a Hörmann-forrásig. Innen az Írottkő Tanösvényen haladtunk a hegycsúcs felé. A Tanösvény kb. 2 km hosszú.

A hegy tetején álló kilátó 1913-ban épült, és 2010-ben újították fel. A torony közepén húzódik az osztrák-magyar határ, amelyet határkő is jelez. A kilátóba mindenképpen érdemes felmenni, és a páratlan panorámáért még belépődíjat sem kell fizetni.

A kilátó közelében, csodálatos természeti környezetben pihenőhelyeket alakítottak ki, innen túrázni is indulhatunk, Ausztriába is. Ezek a túraútvonalak viszont elég hosszúak, kirándulásaink tervezésénél ezt figyelembe kell venni.

Elhatároztuk, hogy a Szent Vid kápolnát, amelyet az Írottkő felé vezető úton láttunk meg a hegyoldalban a fák között megbújva, feltétlenül megnézzük a visszaúton.

A következő állomásunk Cák volt, amelynek fő értéke a XIX. sz. második felében épült, jelenleg műemlékvédelem alatt álló Cáki pincesor. Az egykor híres borkultúra emlékét ma már csak a hófehér, zsúpfedeles pincék, (inkább kis házak) őrzik, amelyekben egykor gyümölcsöt és bort tároltak. A kis házaktól nem messze található a Hordómosó-forrás. Ezt a funkcióját mára már elveszítette, viszont kellemesen hűs vize jól esett gazdának és kutyának egyaránt.

Az osztrák határ közvetlen közelében, Bozsokon, a Határmenti Vigadóban energiát tankoltunk, ami abszolút kutyabarát csárdának bizonyult.

A határmenti barangolásunk következő úti célja Léka (Lockenhaus) volt, ahol a híres középkori Lovagvár már messziről hívogatja a látogatókat. Egy várudvari sétára kutyánkat is bevihetjük pórázon.

A Lovagvár alatt van egy kis tó, nagyon szép környezetben, viszont a vize sajnos még kutyaúsztatásra sem megfelelő. Kárpótlásul a Gyöngyös-patak hűs vizét próbálta ki a kutyánk nagy évezettel.

A várból és a tótól több jelzett kiránduló útvonal indul a Kőszegi-hegységbe, Magyarországra is. Egynapos túra keretében akár innen is felkereshetjük a népszerű kirándulóhelyként számon tartott Hétforrást, az osztrák-magyar határ közvetlen közelében, a régi határsávban.

A Hétforráshoz mi Kőszegről indultunk. Aszfaltozott úton, de gyönyörű erdőben visz az út, nem megerőltető, oda-vissza kb. 5 km. A bővizű forrást a Millennium évében, 1896-ban építették ki, és hét nyílását a 7 vezérről nevezték el.

A Kőszegi-hegységben tett kirándulásainkat Sárváron fejeztük be, fáradalmainkat a Termálfürdőben pihentük ki. Ide kutyánkat természetesen nem vihettük be, de a város a kutyák számára is igazi wellness-t biztosít. A fürdő mögött ugyanis egy árnyas, ösvényekkel, hidakkal, irányítótáblákkal kiépített tórendszer csábít kisebb-nagyobb sétákra, kocogásra. A tavak csónakázótavak, nem fürdőtavak, így hűsítő vizét kutyánk is kedvére élvezhette.

A városban magas színvonalú szállodák és apartman házak kínálnak szálláslehetőséget, amelyek közül több négylábú kedvencünket is szeretettel látja.

Fontos! Kirándulásaink során többször keresztezzük az országhatárt, ehhez elengedhetetlen, hogy mindig legyen nálunk a személyi igazolványunk, kutyánknak pedig a kutyaútlevele.

Kirándulás előtt mindig tájékozódjunk az esetleges ebzárlatról.